Η ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΠΑΝΘΡΑΚΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ ΣΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ.email:www.taneatisthrakis.blogspot.com-email:taneatisthrakis@gmail.com. ΤΗΛ-FAX:25313-03353 KIN:6981464680

Τετάρτη 11 Ιουλίου 2012

Πολλά έργα συζητήθηκαν στην 11η συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου ΑΜΘ

Ø  Ανακατασκευή του δρόμου Κομοτηνής-όρια νομού Ξάνθης
Ø  περιβαλλοντική αδειοδότηση του δυτικού τμήματος για την εγκατάσταση ΧΥΤΗ στην ευρύτερη περιοχή της Χρυσούπολης
Ø  έγκριση της μελέτης του δρόμου Πανεπιστημιούπολη – Αρριανά – Φιλύρα
Συνεδρίασε στην 11η για το 2012 τακτική του Συνεδρίαση στην Κομοτηνή το Περιφερειακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, με 35 θέματα στην ημερήσια διάταξη και 5 θέματα εκτός ημερήσιας διάταξης.

Τα μέλη του Συμβουλίου ενέκριναν την έκδοση ψηφίσματος που αφορά στον επαναπροσδιορισμό των κριτηρίων του επιδόματος παραμεθορίων περιοχών με βάση την σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Μια εγκύκλιος η οποία με την παρούσα μορφή της δεν συμβάλλει στον ακριβή και δίκαιο καθορισμό των περιοχών της Περιφέρειας ΑΜ-Θ και ειδικότερα της ΠΕ Δράμας και της Θάσου.
Στην ίδια Συνεδρίαση τα μέλη του Συλλογικού Οργάνου αποφάσισαν την αποστολή ψηφίσματος σχετικά με την φημολογούμενη κατάργηση του Πυροσβεστικού Σταθμού του Λιμενικού Σώματος Καβάλας.
Στο ψήφισμα ζητείται η διατήρηση του παραπάνω Σταθμού και μάλιστα διατυπώνεται, στην βάση των υπαρχουσών συνθηκών, η περαιτέρω αναβάθμιση του.
Επίσης στη Συνεδρίαση συζητήθηκε, με την παρουσία του Δημάρχου Νέστου Σάββα Μιχαηλίδη, ο οποίος τοποθετήθηκε για το θέμα, η επερώτηση για την έγκριση από το ΥΠΕΚΑ των περιβαλλοντικών όρων που αφορά στην μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων και του Χώρου Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων στη ΠΕ Καβάλας – Ο.Ε.Δ.Α  Δυτικού Τομέα 
Τα μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου ενέκριναν ακόμα την 2η Τροποποίηση του Προγράμματος ΚΑΠ ΠΑΜ-Θ, καθώς και τις Προγραμματικές Συμβάσεις για την «Κατασκευή πλωτών εγκαταστάσεων στο κεντρικό λιμάνι της Καβάλας», την «Συγκρότηση Συλλογής και Μουσειολογικής - Μουσειογραφικής έρευνας – μελέτης για το Μουσείο Καπνού Ξάνθης» και την Προγραμματική Σύμβαση για το έργο: «Ανασκαφικές εργασίες στον Ταφικό Τύμβο Πενταλόφου του Δήμου Ορεστιάδας», του Ν. Έβρου.
Επίσης ενεκρίθησαν Προγραμματικές Συμβάσεις που αφορούν σε εκτέλεση έργων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και η επικαιροποίηση του κτηματολογικού πίνακα της απαλλοτρίωσης του έργου: «Βελτίωση Ε.Ο. Νο 2 τμήμα Αλεξανδρούπολη – Λουτρός – υποτμήμα Απαλός Λουτρός», στην Π.Ε. Έβρου.
Το Περιφερειακό Συμβούλιο στην 11η Συνεδρίαση του ενέκρινε επίσης μελέτες που αφορούν σε έργα ΕΣΠΑ ΠΑΜΘ και πιο συγκεκριμένα για την Ε.Ο. Νο 2 και Ε.Ο. Νο 9 στην Π.Ε. Ροδόπης.
Τέλος τα μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου αποφάσισαν για θέματα λαϊκών αγορών και γνωμοδότησαν για Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που αφορούν σε έργα δημοσίων και ιδιωτικών επενδύσεων.

Τα ψηφίσματα έχουν ως εξής:

ΨΗΦΙΣΜΑ
Με την  υπ’ αριθμ. ΔΙΔΑΔ/Φ.48/51/οικ.13129 εγκύκλιο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, επιχειρείται εκ νέου ο καθορισμός των απομακρυσμένων και παραμεθόριων περιοχών, προκειμένου να χορηγείται με νέα κριτήρια το σχετικό επίδομα στους υπαλλήλους που υπηρετούν σε αυτές.
Διαπιστώνουμε με έκπληξη πως, σύμφωνα με τα νέα κριτήρια, το σύνολο σχεδόν των υπαλλήλων του Νομού Δράμας εξαιρείται από τους δικαιούχους του επιδόματος.
Με δεδομένη  την ακριτική θέση του Ν. Δράμας,  την απομόνωσή του από κεντρικούς οδικούς άξονες, (είναι ο μόνος Νομός της ευρύτερης περιοχής που δεν διαθέτει κάθετο άξονα στην Εγνατία Οδό), τις ιδιαίτερα αντίξοες κλιματικές συνθήκες, που υποβάλλουν μεταξύ άλλων τους υπηρετούντες υπαλλήλους σε πολύ περισσότερα έξοδα θέρμανσης από τους συναδέλφους τους σε οποιαδήποτε άλλη περιοχή της χώρας κατά τους χειμερινούς μήνες,  καθώς και τη γενικότερη αναπτυξιακή υστέρηση της περιοχής που πλήττεται ιδιαίτερα από την αποβιομηχάνιση και την ανεργία, θεωρούμε πως η ανωτέρω εγκύκλιος στην παρούσα μορφή της δε συμβάλλει στον ακριβή  και δίκαιο καθορισμό των περιοχών, οι υπάλληλοι των οποίων θα έπρεπε να δικαιούνται τη χορήγηση του επιδόματος απομακρυσμένων-παραμεθόριων περιοχών.
Εξάλλου άλλοι νομοί της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, όπως της Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου με τα ίδια χαρακτηριστικά του νομού Δράμας, εμπεριέχονται στα κριτήρια των δικαιούχων του επιδόματος.
Ζητούμε λοιπόν να αναθεωρηθούν τα κριτήρια της ανωτέρω εγκυκλίου προκειμένου να γίνει εφικτή η συνέχιση της χορήγησης του σχετικού επιδόματος στο σύνολο των υπαλλήλων του Νομού Δράμας, που το δικαιούνται αναντίρρητα καθώς υπηρετούν σε μια περιοχή όχι μόνο παραμεθόρια, αλλά ταυτόχρονα απομακρυσμένη και προβληματική.
Επίσης ζητούμε να συμπεριληφθεί και όλη η νήσος Θάσος στην κατηγορία των απομακρυσμένων περιοχών καθόσον είναι δυσχερής η πρόσβαση σ’ αυτήν λόγω της μη ύπαρξης συνεχών δρομολογίων πλοίων.

ΨΗΦΙΣΜΑ
1.H Πυροσβεστική Υπηρεσία Λιμένος Καβάλας, ο Λιμενικός Πυροσβεστικός σταθμός Καβάλας ,είναι ο δεύτερος στη βόρεια Ελλάδα εκτός της Θεσσαλονίκης και ο μοναδικός στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης.
2.Έχει υπό την άμεση επιτήρησή της τον λιμένα Καβάλας (στην πόλη και τον εμπορικό λιμένα Φίλιππος Καβάλας),τα δυνάμενα πλέον να ελλιμενισθούν κρουαζιερόπλοια, τους λιμένες Ν. Περάμου, Κεραμωτής, Θάσου, τις θαλάσσιες εγκαταστάσεις της εταιρείας KAVALA OIL με αγκυροβόλιο, τις εξέδρες άντλησης πετρελαίου και επεξεργασίας πετρελαίου (μοναδικές στην Χώρα), τον λιμένα της βιομηχανίας φωσφορικών λιπασμάτων ELFE ΑΕ (μοναδική στην Ελλάδα), αγκυροβόλια φορτοεκφόρτωσης πετρελαιοειδών, και εμμέσως όλη την Βορειοανατολική Ελλάδα έως την Αλεξανδρούπολη.
3.Υφίσταται ενεργά το  ενδεχόμενο κατάργησης του.
α. Το Περιφερειακό  Συμβούλιο ΑΜ-Θ δηλώνει ότι ανησυχεί έντονα για τις οικονομικές συνέπειες αλλά και τις διακινδυνεύσεις από μια τέτοια ενέργεια, όχι μόνον σε υλικές ζημίες, στο περιβάλλον (π.χ. ένα ατύχημα σε θαλάσσιες εγκαταστάσεις) αλλά και στα της ζωής και της σωματικής ακεραιότητας σε εργαζόμενους σε σημεία απροσπέλαστα από τις υπάρχουσες πυροσβεστικές δυνάμεις ξηράς. Τα αυθόρμητα ερωτήματα που γεννιούνται είναι:
•Πώς θα αντιμετωπισθούν περιστατικά σε κρουαζιερόπλοια, σε επιβατηγά, οχηματαγωγά πλοία ή στην εξέδρα άντλησης;
•Είναι δυνατόν  να αναμένουμε βοήθειες μετά από ώρες από την Θεσσαλονίκη;
β. Ανησυχεί επίσης για τις αποτρεπτικές συνέπειες που μπορεί να έχει στην έλευση των κρουαζιερόπλοιων  και τις  εντεύθεν μεγάλες οικονομικές συνέπειες  στην αγορά και την ευρύτερη περιοχή μας, στο μέσο της κρίσης. Το κόστος διατήρησης του σταθμού είναι ελάχιστό συγκριτικά με τα οφέλη στην περιοχή αλλά και τις μη αποκλειόμενες  ζημίες από απευκταία περιστατικά πυρκαγιών.
γ. Όλα αυτά είναι προβλέψιμα , όπως και η ενδεχόμενη ζημία στη Χώρα και στην περιοχή.
Ζητούμε με τον θεσμικό του ρόλο και  με  ισχυρή εντολή της κοινωνίας, όχι μόνον  να  τροποποιηθεί οποιοσδήποτε  σχεδιασμός που αναφέρεται σε κατάργηση του ΛΠΣ Καβάλας, ή σε απομάκρυνση του πυροσβεστικού σκάφους απ’ αυτόν , αλλά και να μελετηθεί το ενδεχόμενο της αναγκαίας υποστήριξης και αναβάθμισης του.
Ο περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Άρης Γιαννακίδης τόνισε για τα θέματα ότι  «Στο σημερινό περιφερειακό συμβούλιο είχαμε μία σειρά από περιβαλλοντικές μελέτες οι οποίες εγκρίθηκαν και αφορούνε έργα και αναπτυξιακούς στόχους που έχει αποφασίσει και η τοπική κοινωνία εδώ και χρόνια».
  «Είχαμε λοιπόν την προνοητικότητα πριν 4-5 χρόνια ως νομάρχης Ροδόπης να προχωρήσουμε στις διαδικασίες της εκπονήσεως των μελετών και αναφέρομαι από την Κομοτηνή, Ίασμο, σύνορα νομού Ξάνθης, όπου στόχος είναι μελετητικά να έχουμε ολοκληρώσει την όλη διαδικασία μέχρι 30/8/2012 και να γίνουν και οι εκταμιεύσεις και το έργο αυτό θα το εντάξουμε στην επιπρόσθετη χρηματοδότηση που πήραμε ως ΠΑΜΘ των 125 εκατ ευρώ από το υπουργείο Υποδομών» υποστήριξε.
  «Επίσης προχωρήσαμε και στην έγκριση της μελέτης που αφορά την Πανεπιστημιούπολη – Αρριανά – Φιλύρα ένας δρόμος ο οποίος έχει υποστεί μεγάλες φθορές και υδραυλικές παρεμβάσεις θα πρέπει κάποτε να αποκατασταθούνε με γέφυρες ιδιαίτερα όταν έχουμε έντονα πλημμυρικά φαινόμενα υπάρχει κίνδυνος απώλειας ζωών» δήλωσε . «Ο δρόμος Μάντρα – Ψαθάδες γνωρίζετε ότι είχε γίνει η διαδικασία της υποκατάστασης, προέκυψαν νέες δεσμεύσεις με την ΙΟΝΙΟΣ ΑΕΓΕΚ που δραστηριοποιείται στην ευρύτερη περιοχή, προέκυψαν χρηματοδοτικά προβλήματα της εταιρείας και αυτό είχε μία αναστολή των εργασιών» τόνισε και συνέχισε  «οι εργασίες φαίνεται ότι άρχισαν πάλι, επισκέφτηκα το σημείο, μίλησα με τον εργοδηγό και μας είπαν ότι αυτό που μπορεί να προβλεφθεί σε μία χώρα που ανά πάσα στιγμή διακυβεύεται η χρημοτοδοτική της ικανότητα, αν δεν προκύψει άλλο πρόβλημα να υπάρξει η συνέχεια των εργασιών και στο χρόνο που είχαν προβλέψει» . «Ένα ακόμη θέμα που συζητήθηκε ήταν η περιβαλλοντική αδειοδότηση του δυτικού τμήματος για την εγκατάσταση ΧΥΤΗ στην ευρύτερη περιοχή της Χρυσούπολης. Δηλώσαμε ότι από 1/1/2012 ο περιφερειακός σχεδιασμός ως υλοποίηση, ως μορφοποίηση ανήκει στο ΦΟ.Σ.Δ. με τη ΔΙΑΑΜΑΘ που έχει και την ευθύνη της διαχείρισης. Όταν υπάρξει τροποποίηση του περιφερειακού σχεδιασμού  τότε το θέμα θα εισαχθεί στο περιφερειακό συμβούλιο και θα απαιτηθεί η σύμφωνη γνώμη του περιφερειακού συμβουλίου. Ένα ακόμη μεγάλο θέμα που συζητήθηκε και πιστεύω ότι άμεσα θα προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία είναι η κατασκευή πλωτής μαρίνας στην Καβάλα» υπογράμμισε.

   Από την «περιφερειακή αναγέννηση» ο κ.   Γιώργος Παυλίδης σημείωσε ότι «Μέσα στα θέματα που συζητήθηκαν σήμερα ήταν και μια επερώτηση για το σχέδιο διαχείρισης απορριμμάτων το οποίο φαίνεται καθαρά πλέον ότι χωλαίνει». «Εμείς ζητήσαμε να γίνει μία ξεχωριστή και ολοκληρωμένη συζήτηση γιατί την προηγούμενη φορά όπου ήταν παρόν και οι κάτοικοι του Γέροντα είχε ειπωθεί ότι αναβάλλεται το θέμα και θα επανέλθει σε άλλο συμβούλιο. Το υπουργείο θεωρώντας ότι η αναβολή αυτή εμπεριέχει θετική απάντηση οδηγήθηκε σε θετική άποψη και ενέκρινε το συγκεκριμένο σχέδιο με αποτέλεσμα να υπάρχει μία κοινωνική αναταραχή, η οποία θα μπορούσε να αποφευχθεί» τόνισε και επισήμανε ότι «Ως παράταξη σήμερα κάναμε μία ανακοίνωση ότι έχουμε μείνει πίσω στην υλοποίηση του σχεδίου διαχείρισης στερεών αποβλήτων ΑΜ-Θ, γεγονός που πιθανόν να οδηγήσει σε διάφορους θεσμικούς φορείς σε υψηλά πρόστιμα τα οποία θα έπρεπε να είχαν έρθει εδώ από πολύ νωρίτερα και να είχαμε φτάσει σε λύση με τη συναίνεση της κοινωνίας». «Ένα ακόμη σημαντικό θέμα που συζητήθηκε είχε να κάνει με την πορεία των εθνικών πόρων της ΠΑΜ-Θ» δήλωσε και πρόσθεσε «παρατηρούμε ότι σε πολύ αργούς ρυθμούς και σε επερώτηση μας γι΄αυτό διακρίναμε μία αναστάτωση και μία έντονη αγωνία από την μεριά του Περιφερειάρχη για το πόσα χρήματα θα έρθουν εδώ στην περιοχή. Όμως πρέπει να παρατηρήσουμε ότι σήμερα ειδικά η κοινωνία έχει ανάγκη από ρευστότητα, από χρήματα, τα χρήματα που υπάρχουν δεν θα πρέπει να λιμνάζουν πουθενά και θα πρέπει να υπάρξει μεγάλη κινητικότητα».
   Από την «Λαϊκή Συσπείρωση» ο κ. Χρήστος Ποτόλιας, ανέφερε ότι «Ως «Λαϊκή Συσπείρωση» θέσαμε ένα ερώτημα στο συμβούλιο σχετικά με τον σκουπιδότοπο στην Καβάλα και συγκεκριμένα μεταξύ Ξεριά – Γέροντα, που αφορούσε γιατί εδώ και ένα χρόνο το περιφερειακό συμβούλιο δεν έφερε σαν θέμα να συζητήσουμε για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων αφού πριν ένα χρόνο αναβλήθηκε το θέμα για να ξανασυζητηθεί». «Η απάντηση που πήραμε στο ερώτημα δυστυχώς ήταν ότι όλα πήγαν καλά με αποτέλεσμα να προχωράει ο σχεδιασμός και η εγκατάσταση της μονάδας όπου στην κυριολεξία βρίσκεται στις αυλές των σπιτιών, με τους κατοίκους να αντιδρούν και να έχουν λάβει τα μέτρα τους με δικαστικές αποφάσεις και ασφαλιστικά μέτρα τα οποία θα εφαρμόσουν το επόμενο διάστημα. Για άλλη μία φορά το περιφερειακό συμβούλιο και με ευθύνη του περιφερειάρχη και του προέδρου υπόσχονται ότι θα λύσουν  το θέμα, αλλά το παραπέμπουν στις καλένδες» υποστήριξε.
   Ο κ. Αθανάσιος Μακρής, από την  «Οικολογία – Αλληλεγγύη»  δήλωσε ότι «Βλέπουμε το δήμαρχο Νέστου να επανέρχεται με το σχέδιο της καύσης, επιμένοντας για να εξυπηρετήσει συμφέροντα οικονομικά, θέτει προσχήματα και δυσκολεύει την ολοκλήρωση του περιφερειακού σχεδιασμού. Θεωρώ ότι πρέπει επιτέλους η επιτροπή διαβούλευσης να συγκεντρωθεί, να συζητήσει αυτά τα πράγματα και να τα επιλύσει».
Ο κ. Τάκης Χαρίτος από την  «Αριστερή Οικολογική Συνεργασία», σημείωσε ότι  «Η διαχείριση των απορριμμάτων κατά τη γνώμη μας καθυστερεί αδικαιολόγητα και γι΄αυτό υπάρχουν βαρύτατες ευθύνες όλων όσων τα προηγούμενα χρόνια διαχειρίστηκαν αυτό το πρόβλημα». «Η δική μας γνώμη είναι ότι δεν συμφωνούμε με το υπάρχον σχεδιασμό διαχείρισης των απορριμμάτων γιατί κατά την άποψή μας ευνοούνται κυρίως τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα και μεταφέρονται τα βάρη στους πολίτες – καταναλωτές. Με αφορμή την ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ και την έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την μονάδα στη Χρυσούπολη εμείς θέσαμε την ανάγκη να έρθει για συζήτηση το θέμα στο περιφερειακό συμβούλιο, έτσι ώστε με σοβαρότητα, ευθύνη, να ληφθούν αποφάσεις με σεβασμό και λαμβάνοντας υπόψιν και τη γνώμη των κατοίκων της περιοχής» τόνισε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου