Αυτοκινητοπομπή και ολιγόλεπτη κατάληψη της Εγνατίας από τους ιδιοκτήτες ταξί της Κομοτηνής το πρωί της Δευτέρας
Σε παράθυρο: Καταγγέλλουν την αδιαλλαξία του Υπουργείου Υποδομών, για το θέμα της απελευθέρωσης
Στο πλαίσιο της 48ωρης απεργίας, που κήρυξη η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ταξί για τις ημέρες Δευτέρα 18 και τρίτη 19 Ιουλίου, οι ιδιοκτήτες ταξί της πόλης μας πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας με μαύρες σημαίες στα αυτοκίνητα τους. Η αυτοκινητοπομπή ξεκίνησε από το κέντρο της πόλης και κατευθύνθηκε προς την Εγνατία οδό από τη δυτική έξοδο, όπου οι ιδιοκτήτες ταξί προχώρησαν και σε ολιγόλεπτη συμβολική κατάληψη του ρεύματος προς Αλεξανδρούπολη. Στη συνέχεια κατευθύνθηκαν προς τον ανατολικό κόμβο της Εγνατίας, απ’ όπου εισήλθαν και πάλι στην Κομοτηνή, και κατέληξαν μπροστά από το Σπαθί, όπου στάθμευσαν τα αυτοκίνητά τους.
Την Τετάρτη ταξί από όλη την περιφέρεια έκαναν πορεία και κατέληξαν στο κτίριο της περιφέρειας όπου και έκλεισαν τον δρόμο
Οι ιδιοκτήτες ταξί συνεχίζουν και στην Κομοτηνή τη διαμαρτυρία τους για το θέμα της πλήρους απελευθέρωσης, που εισηγείται ο υπουργός υποδομών, κ. Γιάννης Ραγκούσης. Αργά το βράδυ της Τετάρτης κατευθύνθηκαν προς το κτίριο της περιφέρειας, μπροστά από το οποίο ανάρτησαν πανό και απέτρεψαν την είσοδο των υπαλλήλων. Με σταθμευμένα τα αυτοκίνητά τους γύρω από το κτίριο, παρέμειναν στο σημείο μέχρι τις απογευματινές ώρες. Ο πρόεδρος του σωματείου ιδιοκτητών ταξί νομού Ροδόπης Νικόλαος Ανδρασκίλας μιλώντας μαζί μας σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης κατήγγειλε τον κ. Ραγκούση για αδιαλλαξία και μίλησε για επ’ αόριστον κινητοποιήσεις.
Σε παραθυράκι: «Είμαστε όλοι φαρμακωμένοι»
Σε παραθυράκι: Ο κ. Ραγκούσης τράβηξε το χαλί κάτω από τα πόδια μας
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΑ ΟΣΑ ΕΙΠΕ
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
κ. ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ
ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙ ΑΤΤΙΚΗΣ,
«ΑΔΕΙΑΖΟΝΤΑΣ» ΑΝΟΙΧΤΑ ΤΟΝ ΠΡΟΚΑΤΟΧΟ ΤΟΥ
κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΕΠΠΑ
«Το άνοιγμα όλων των επαγγελμάτων έχει ήδη νομοθετηθεί.. Εσείς από πλευράς σας, σας το είχα πει και την προηγούμενη φορά, είχατε πράγματι καταλήξει σε μια συμφωνία με τον προηγούμενο Υπουργό. Αυτό δεν σας το αμφισβήτησα ποτέ. Μια συμφωνία, η οποία θα κατέληγε σε ένα Προεδρικό Διάταγμα , που ποτέ όμως δεν καταλάβατε ότι αυτό το Προεδρικό Διάταγμα δεν θα το υπέγραφε ο Δημήτρης ο Ρέππας , αλλά θα το υπέγραφε ο Γιάννης ο Ραγκούσης, με τον οποίο δεν είχατε μιλήσει ποτέ. Υπάρχει για εσάς το εύλογο ερώτημα: δεν υπάρχει συνέχεια στην κυβέρνηση; Βεβαίως υπάρχει, όταν υπάρχουν αποφάσεις συλλογικών οργάνων. Εάν είχε συνέλθει το υπουργικό συμβούλιο, και είχαμε αποφασίσει με τη συμμετοχή και τη δική μου ως υπουργού εσωτερικών , μετά από εισήγηση, ότι πρέπει να μείνει κλειστό το επάγγελμα των ταξί και είχαμε πάρει τέτοια απόφαση, τότε αυτό βεβαίως και θα δέσμευε τον οποιονδήποτε ερχόταν στη θέση του κ. Ρέππα. Όμως, σας το είπα και την προηγούμενη φορά ότι τέτοια απόφαση σε συλλογικό κυβερνητικό όργανο ποτέ δεν λήφθηκε. Η απόφαση ήταν της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας, όπως θα μπορούσε να είναι και οποιουδήποτε άλλου Υπουργού στο πλαίσιο των περιθωρίων που έχει από το σύνταγμα και το νόμο, να χειρίζεται κάποια θέματα όπως νομίζει. Αλλά εδώ, έφτασε το θέμα την υπογραφή μου να την βάλω εγώ, ο οποίος έχω άλλη άποψη, και δεύτερον δεν έχω μια κυβερνητική απόφαση να με δεσμεύει, μια συλλογική κυβερνητική απόφαση, για το αντίθετο μάλιστα υπάρχει απόφαση».
-Πρόεδρε, ενημερωθήκαμε ότι η συνάντηση των εκπροσώπων του σωματείου σας ήταν άκαρπες με τον κ. Ραγκούση
Ν. Α. Είμαστε όλοι φαρμακωμένοι, δεν έχουμε πλέον τη καθαρή λογική που είχαμε, δεν έχουμε την υπομονή που είχαμε. Σήμερα ελπίζαμε πως θα «έβγαινε» κάτι, ήταν μια από τις τελευταίες ευκαιρίες που μας είχαν απομείνει, μας έμεινε η πίκρα, ο κ. Ραγκούσης είναι αδιάλλακτος, επιμένει στις αποφάσεις που έχει πάρει σε κάτι που εμείς το βλέπουμε παράλογο και που θα το έβλεπε και ο καθένας παράλογο που θα πήγαιναν να του πάρουν το σπίτι, γιατί στην ουσία μας παίρνουν τα σπίτια μας. Το ταξί είναι μια θέση εργασίας, πονέσαμε και ματώσαμε για να πάρουμε μια άδεια, δυστυχώς ή ευτυχώς, εδώ και πολλές δεκαετίες οι άδειες αλλάζουν χέρια έναντι αντιτίμου, δεν είναι δωρεάν, όπως και άλλα πράγματα δεν είναι δωρεάν στην Ελλάδα. Άλλες χρονιές η προσφορά είναι μεγάλη και η τιμή είναι πεσμένη, άλλες φορές η ζήτηση είναι μεγάλη γιατί δεν υπάρχουν προσφορές και οι τιμές είναι ανεβαίνουνε. Άλλοι τύχαμε να τις αγοράσουμε πανάκριβες, άλλοι τις αγοράσαμε πρόσφατα με χαμηλή τιμή, αλλά όλους μας παίρνει το ρέμα, όλοι βάλαμε υποθήκη για να αγοράσουμε τις άδειες, παίρνοντας κάποιο δάνειο από τις τράπεζες με υποθήκη κάποιο σπίτι ή άλλο ακίνητο, όλοι έχουμε να χάσουμε και πάνω από όλα χάνουμε τη ψυχή μας, χάνουμε το μέλλον μας, έχουμε παιδιά που το μέλλον τους γίνεται αβέβαιο και είμαστε όλοι σε μια τραγική κατάσταση.
-Ο κ. Ραγκούσης δεν δέχτηκε να διαβάσει ούτε τα αιτήματά σας σήμερα στη συνάντηση με τους εκπροσώπους, για πιο λόγο θεωρείται ότι έγινε αυτό;
Ν. Α. Ο κ. Ραγκούσης έχει βάλει μία «γραμμή» και από αυτή τη «γραμμή» δεν προτίθεται να βγει και να υποχωρήσει. Αυτή η «γραμμή» όμως είναι εντελώς άδικη, δεν είναι δυνατόν σε μια χώρα που τα ταξί είναι υπερδιπλάσια, σχεδόν τριπλάσια από ότι σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Σε μια χώρα όπου τα ταξί εξυπηρετεί άψογα τους πολίτες, τους τουρίστες και τους .άμεσα ενδιαφερόμενους, σε μια χώρα όπου το κόμιστρο είναι το πιο φτηνό σε όλη την Ευρώπη, να μιλάμε για απελευθέρωση. Εμείς λέμε «ναι» στην απελευθέρωση αλλά πώς; Να μπούνε κάποιοι κανόνες, παντού υπάρχουν πληθυσμιακά όρια, δεν μπορείς στην Ελλάδα να επικρατεί χάος, γιατί από τη στιγμή που λέει ο υπουργός «ελάτε πάρτε αιτήσεις για μι άδεια», δεν βάζει πλαφόν. Εδώ στην Κομοτηνή είμαστε περίπου 50.000 κάτοικοι συν 5.000 φοιτητές, έχουμε 99 ταξί. Ήδη εδώ και 1,5 χρόνο το μεροκάματο δεν «βγαίνει». Η πίτα της δουλειάς έχει μικρύνει και εμείς θα χαιρόμασταν αν δίνονταν κίνητρα σε κάποιους να αλλάξουν επάγγελμα, να μείνουμε λιγότεροι για να μπορέσουμε να έχουμε δουλειά όλοι μας, όχι τα 99 ταξί να γίνουν 200, μετά τί θα γίνει; Και αυτοί που θα έρθουν να επενδύσουν, να αγοράσουν μια άδεια και ένα αυτοκίνητο, δεν θα μπορέσουν να ζήσουν, η ασφάλεια είναι μεγάλη, η συντήρηση του αυτοκινήτου είναι πανάκριβη, το μεροκάματο είναι μικρό και δεν θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν με κίνδυνο να καταστραφούνε και αυτοί, αλλά και εμείς θα χάσουμε τα πάντα, ότι έχουμε και δεν έχουμε, γιατί αυτή είναι η δουλειά μας, δεν έχουμε άλλους πόρους από πουθενά, ζούμε μόνο από αυτή τη δουλειά.
Πιστεύετε ότι άμα γινότανε κάποια συζήτηση με τον κ. Ραγκούση, θα μπορούσε να υπάρξει κάποιο αποτέλεσμα που θα ευνοούσε και τις δύο πλευρές;
Ν.Α. Είδατε ότι σήμερα (Τετάρτη), δεν υπήρξε καμία ουσιαστική συζήτηση με τον υπουργό, ο κ. Ραγκούσης «τράβηξε» το χαλί κάτω από τα πόδια μας. Είχαμε με τον κ. Ρέππα μία διαβούλευση αρκετών μηνών η οποία πήγε στα σκουπίδια, με την οποία δεν συμφωνούσαμε σε όλα, αλλά είχε μπει σε έναν καλό δρόμο η συζήτηση, με την ελπίδα ότι κάποτε θα βρίσκονταν και οι σωστές λύσεις. Ο κ. Ραγκούσης τα «γκρεμίζει» όλα, μας λέει ότι το επάγγελμα θα απελευθερωθεί χωρίς να ξέρουμε για πιο λόγο, για να εξυπηρετηθεί ο άνεργος; Ο άνεργος πού θα βρει λεφτά να αγοράσει άδεια; Αυτός που θα επαναπατριστεί; Είναι δυνατόν κάποιος να έρθει στην Ελλάδα και να αγοράσει ταξί, από τη στιγμή που στην Ελλάδα υπάρχει ανεργία; Δεν ξέρουμε για πιο λόγο και ούτε πάει κάπου το μυαλό μας και πιστεύουμε ότι εξυπηρετούνται κάποια «λόμπυ» που θα μονοπωλήσουν σε λίγα χρόνια την αγορά των ταξί, θα διώξουν εμάς από τη μέση, θα αναγκαστούμε να παραδώσουμε τις άδειες και θα έρθουν κάποιοι άλλοι, αφού πρώτα δελεάσουν τον κόσμο με κάποια «πακέτα» προσφορών, για να χτυπήσουν εμάς, για να μας ανταγωνιστούν, μετά θα μείνουν μόνοι τους και θα κάνουν τα ταξί όχι μόνο είδος πολυτελείας, αλλά και κάτι παραπάνω γιατί ξέρουμε πως λειτουργούν τα μονοπώλια.
-Από εδώ και πέρα τι έχετε αποφασίσει να κάνετε;
Ν.Α. Θα συνεχίσουμε την απεργία επ΄ αόριστον, με καθημερινό αγώνα έως το τέλος. Τα έχουμε χάσει όλα, δεν έχουμε τίποτα άλλο να χάσουμε και από τη στιγμή που ξέρουμε ότι το μεροκάματο δεν θα βγαίνει με τίποτα, από τη στιγμή που ξέρουμε ότι θα χάσουμε τα σπίτια και το ταξί μας, τώρα είναι η ώρα που πρέπει να τα παίξουμε όλα για όλα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου