Η ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΠΑΝΘΡΑΚΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ ΣΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ.email:www.taneatisthrakis.blogspot.com-email:taneatisthrakis@gmail.com. ΤΗΛ-FAX:25313-03353 KIN:6981464680

Τρίτη 27 Αυγούστου 2013

Η τοπική ιστορία θα διδάσκεται στα σχολεία της ΑΜ-Θ.




Την πρώτη του συνέντευξη τύπου, με την ευκαιρία της ανάληψης των καθηκόντων του, παραχώρησε στην Κομοτηνή ο νέος Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης ΑΜΘ κ. Σάββας Μελισσόπουλος. Ο κ. Μελισσόπουλος μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στην τοπική ιστορία, η οποία «θα επιχειρηθεί να διδαχθεί την επόμενη σχολική χρονιά με εγχειρίδια που θα προκύψουν από συνεργασία με την Αυτοδιοίκηση και το ΔΠΘ».

Δίνοντας στοιχεία για τον ίδιο υπογράμμισε ότι «προέρχομαι από την Ξάνθη, είμαι δάσκαλος, έχω 29 χρόνια υπηρεσίας και έχω υπηρετήσει σε αρκετές διοικητικές θέσεις την εκπαίδευση με τελευταία αυτή του διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης». «Στο σημείο αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω το υπουργείο Παιδείας, τον υπουργό προσωπικά τον κ. Αρβανιτόπουλο αλλά και όλους όσους με τη θέση ή τη στάση τους συνέβαλαν στη διαδικασία επιλογής μου» τόνισε.

«Συναισθανόμενος τόσο την κρισιμότητα των καιρών όσο και τη βαρύτητα των ευθυνών που αναλαμβάνω θα ήταν παράληψή μου να μη σας πω ότι θα κάνω ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό έτσι ώστε να φανώ αντάξιος της εμπιστοσύνης που δόθηκε στο πρόσωπό μου» σημείωσε και πρόσθεσε ότι  «Η Περιφερειακή Διεύθυνση ΑΜ-Θ είναι μία αποκεντρωμένη υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας και μια από τις μεγαλύτερες εκπαιδευτικές περιφέρειες της χώρας και σε έκταση θα έλεγα. Συγκεκριμένα αριθμεί 1024 σχολικές μονάδες, 83.673 μαθητές και 10.330 εκπαιδευτικούς».

Αναφορικά με το ζήτημα των διορισμών ο κ. Μελισσόπουλος τόνισε ότι «τη σχολική χρονιά που διανύουμε και μέχρι αυτή τη στιγμή και παρά το γεγονός ότι έχουμε αρκετό καιρό να πάρουμε νέους διορισμούς για φέτος μόνο, για να δείτε λίγο το μέγεθος, είχαμε 22 μόνιμους διορισμούς στην Περιφέρειά μας, σε μια δύσκολη περίοδο και 800 αναπληρωτές διαφόρων ειδικοτήτων, μιλάω και για τους πέντε νομούς και Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για ένα μεγάλο ή μικρό διάστημα για αναπληρωτές ή ωρομίσθιους». «Όλα τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι εκπαιδευτικά έχουμε μία πολύ δυναμική εκπαιδευτική περιφέρεια η οποία, κατά τη γνώμη μου, πρέπει να λειτουργεί μ’ έναν θετικό αισιόδοξο τρόπο μακριά από μιζέρια, ηττοπάθεια και έχοντας ένα επιπλέον στοιχείο της περιοχής μας, που το γνωρίζετε όλοι καλύτερα από μένα, που είναι η πολυπολιτισμικότητα» επισήμανε.

«Βαθιά μου πεποίθηση είναι ότι η παιδεία -και νομίζω ότι το λένε όλοι πια, δεν είναι δικιά μου εντύπωση είναι από τα λίγα στοιχεία της κοινωνίας μας που μπορεί να αποτελέσει το στυλοβάτη της ανασυγκρότησης της χώρας και μία ασφαλή οδό διεξόδου από την κρίση, αλλά για μία παιδεία που θα διέπεται από ένα σύγχρονο πρόσωπο, που δεν θα φοβάται και δεν θα προχωρήσει σε αλλαγές σ’ ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Πρέπει να αντιληφθούμε ότι η περίοδος της ευδαιμονίας, η περίοδος του αυτόματου πιλότου έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Λάθη μέχρι αυτή τη στιγμή κάναμε όλοι και πρώτος εγώ. Σήμερα όμως σ’ αυτόν το μεταβαλλόμενο κόσμο, όπως σας έχω πει, τίποτε πια δεν είναι αυτονόητο. Χωρίς να μειώσω την προσπάθεια κανενός, ίσα -ίσα το αντίθετο, σήμερα θα πρέπει να σας πω ότι είμαστε υποχρεωμένοι -κι αυτό τόνισε και ο υπουργός στην πρώτη συνάντηση που είχαμε με τους περιφερειακούς διευθυντές- να βρούμε στην εκπαίδευση νέες σταθερές» ανέφερε και πρόσθεσε ότι  «Όλα αυτά τα λέω γνωρίζοντας απόλυτα το πλαίσιο λειτουργίας των καθηκόντων μου. Πραγματική μου επιθυμία είναι να συνεχίσω το πράγματι εξαιρετικό έργο που έκανε ο προκάτοχός μου ο κ. Κελεσίδης κι εγώ με τη σειρά μου όπως κι αυτός να λειτουργήσω όχι ως ένας διαχειριστής μιας κατάστασης αλλά ως ένας καθοδηγητής μίας συλλογικής προσπάθειας αλλαγών και ποιοτικής αναβάθμισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στο συλλογικής θα ήθελα να επιμείνω και να το κρατήσετε πολύ καλά. Λέγοντας συλλογική προσπάθεια εννοώ κυρίως τους συναδέλφους μου εκπαιδευτικούς αλλά και τους γονείς, τους συναδέλφους μου εκπαιδευτικούς όμως για τους οποίους θα ήθελα να πω και κάτι παραπάνω ότι τρέφω έναν απεριόριστο σεβασμό γιατί οι περισσότεροι καθημερινά δίνουν έναν αγώνα δυνατό δίπλα στο μαθητή, πολλές φορές κάτω από δύσκολες εκπαιδευτικές και τελευταία οικογενειακές συνθήκες, με το οικογενειακές εννοώ ότι αναγκάζονται να εργάζονται και μακριά από την οικογένειά τους. Σε όλους αυτούς εκπαιδευτικούς, στην πρώτη σήμερα δήλωσή μου, θα ήθελα να στείλω ένα μήνυμα δικό μου, ότι πέρα από τη σκληρή δουλειά που θα επιβάλω πρώτα στον εαυτό μου, βασικές αδιαπραγμάτευτες αρχές μου θα είναι η διαφάνεια, η ισότητα, η δικαιοκρισία, η ισονομία και η πολυφωνία. Όσον αφορά την Περιφέρεια ΑΜ-Θ, την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης θα ήθελα να σας πω, για να μη θεωρητικολογούμε από τη μέρα που ήρθα οκτώ βασικούς άξονες προτεραιότητας οι οποίοι σε πολλά σημεία -και πώς θα γινόταν άραγε διαφορετικά- συμβαδίζουν και με κάποιες από τις βασικές προτεραιότητες του υπουργείου Παιδείας, στη μεγάλη προσπάθεια που κάνει το υπουργείο και όλα τα συναρμόδια προς αυτό υπουργεία».

 

Οι προτεραιότητές του είναι οι παρακάτω:

-Ενιαία αντίληψη, σύνδεση και αντιμετώπιση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έτσι ώστε να μη βαδίζουν σε δύο παράλληλους δρόμους, αυτή είναι η έννοια και της περιφερειακής συγκρότησης και αποκέντρωσης της εκπαίδευσης κι έτσι να διασφαλίζεται η κινητικότητα και η συνέχεια ανάμεσα στις δύο βαθμίδες.

-Προσπάθειά μου θα είναι να εισαχθεί και τελικά να διδαχθεί η τοπική ιστορία στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με εγχειρίδια που θα μπορούν να εξασφαλιστούν σε συνεργασία με κάποιους τοπικούς φορείς, Πανεπιστήμιο, Παιδαγωγικό Τμήμα, Τοπική Αυτοδιοίκηση.

-Συνεχής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και προώθηση της ενδοσχολικής πια επιμόρφωσης διότι οι εκπαιδευτικοί πολλές φορές δίνουν έναν αγώνα και πρέπει να έχουν τη μέγιστη δυνατή εκπαιδευτική και παιδαγωγική συμπαράσταση από εμάς.

-Είναι ένα ευαίσθητο ζήτημα, παρά το εξαιρετικά μεγάλο πρόγραμμα το οποίο με προσωπικούς χειρισμούς διασφάλισε το υπουργείο Παιδείας και προσωπικά ο κ. Αρβανιτόπουλος. Θα πρέπει να αναζητήσουμε εναλλακτικούς τρόπους επίλυσης του διαφαινόμενου προβλήματος υποσιτισμού κάποιας μερίδας μαθητών, πάντα όμως με ψυχραιμία, με σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα των μαθητών και χωρίς εντυπωσιασμούς.

-Άλλο ζήτημα φλέγον το οποίο έρχεται τακτικά στην επικαιρότητα, αυτήν την περίοδο όσο ποτέ άλλοτε, είναι η αντιμετώπιση του φαινομένου της ενδοσχολικής βίας, αφού το υπουργείο μας πια προχωρεί στην ίδρυση, ανά περιφερειακή διεύθυνση, ενός παρατηρητηρίου πρόληψης της σχολικής βίας και εκφοβισμού. Θα υπάρχει ένας υπεύθυνος εκπαιδευτικός και θα εφαρμόζονται κάποια προγράμματα και πρόληψης αλλά και προγράμματα καταστολής. Στο σημείο αυτό και προσωπικά πρέπει να βάλουμε δικά μας στοιχεία μέσα όπως αυτά που θα πάρουμε μετά από συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, τα κέντρα πρόληψης και εξαρτήσεων και τα γραφεία διασύνδεσης ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

-Σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση θα προσπαθήσουμε να εξασφαλίσουμε νέα προγράμματα για τη Σχολική Στέγη αλλά και νέες προτάσεις για υπαγωγή σχολικών μονάδων σε ευρωπαϊκά προγράμματα με σκοπό όχι μόνο την ενεργειακή αναβάθμισή τους αλλά και την ενεργειακή αυτοτέλειά τους. Εδώ πρέπει να πω ότι δεν κομίζουμε γλαύκας εις Αθήνας, ήδη προγράμματα τρέχουν στο ΕΣΠΑ και πολλοί δήμαρχοι έχουν εντάξει σχολικά κτίρια στις δικές τους προτεραιότητες, απλώς τη συνεργασία επιζητούμε. Επίσης θα προσπαθήσουμε να αξιοποιήσουμε τις υφιστάμενες κτιριακές υποδομές οι οποίες ανήκουν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, έτσι ώστε να κάνουμε μία καλύτερη κατανομή του δυναμικού μας και μιλώ περισσότερο για σχολικά κτίρια καταργηθέντων σχολικών μονάδων ή άλλα κτίρια στα οποία μπορούμε να αναπτύξουμε άλλες εκπαιδευτικές δράσεις.

-Η διασύνδεση της Περιφερειακής Διεύθυνσης με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο για την από κοινού εκπόνηση και υλοποίηση προγραμμάτων συναφών με το αντικείμενο απασχόλησής τους για το καλό της εκπαίδευσης και της τοπικής κοινωνίας κι εδώ θα θέλαμε και τη δραστηριοποίηση των πανεπιστημίων σε ένα πλαίσιο συνεργασίας το οποίο θα επιδιώξω κι εγώ πρώτος.

-Τέλος, προτεραιότητά μας θα είναι η αξιοποίηση όλων των θεσμών αντισταθμιστικής αγωγής, δηλαδή τάξεις υποδοχής, τμήματα ένταξης, παράλληλη διδασκαλία, κατ’ οίκον διδασκαλία και πρόσθετη διδακτική στήριξη. Εδώ νομίζω ότι μία αδυναμία μας, που πρώτος εγώ πρέπει να καταθέσω, είναι ότι έχει αργήσει η πρόσληψη των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης και νομίζω ότι από μέρα σε μέρα, ίσως και μέχρι σήμερα το μεσημέρι, να έχουμε την απάντηση για τις πιστώσεις αυτές.

Αυτές όλες οι προτεραιότητες που σας ανέφερα τις έθεσα γιατί πρέπει να υλοποιήσουμε πρωτίστως τη συνταγματική επιταγή που επιβάλλει ότι όλοι οι μαθητές είναι ισότιμοι, ισόνομοι και ισάξιοι μεταξύ τους αλλά και απέναντι στην πολιτεία. Για να μην ωραιοποιούμε την κατάσταση όμως, προβλήματα υπάρχουν σήμερα στην Περιφερειακή Διεύθυνση ΑΜ-Θ και στην κτιριακή υποδομή και στο ανθρώπινο δυναμικό. Όσον αφορά την κτιριακή υποδομή σας είπα, αν υπάρχουν κάποιες λεπτομέρειες μπορούμε να τις πούμε μετά. Όσον αφορά τα κενά θα ήθελα να σας πω ότι, παρά το γεγονός ότι αίσθησή μου είναι ότι στην περίοδο αυτή που διανύουμε είναι ανθρωπίνως αδύνατο και λόγω δημοσιονομικού προβλήματος να καλυφθούν όλα, αλλά ουσιαστικά τα επείγοντα κενά, όπως τα έχουμε χαρακτηρίσει και όπως τα έχει χαρακτηρίσει το υπουργείο τα οποία είναι 22 κενά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, 25 κενά στη Δευτεροβάθμια και 56 κενά Ειδικής Αγωγής, συν κάποια κενά ειδικού βοηθητικού προσωπικού, αυτά νομίζω ότι θα πρέπει να καλυφθούν άμεσα, θα κάνουμε το αδύνατο δυνατό να τα καλύψουμε είτε με πιστώσεις τις οποίες περιμένουμε είτε σε περίπτωση που μας πουν ότι οι πιστώσεις δεν υπάρχουν, με ανακατανομή δυνάμεων και εξορθολογισμό του ανθρώπινου δυναμικού. Είναι αυτό που σας είπα ότι αν δεν μπορέσουμε μέσω πιστώσεων να το υλοποιήσουμε ίσως περάσουμε και σε λίγο δυσκολότερες καταστάσεις. Όμως εδώ θα πρέπει να πω και το εξής, ότι πολλές φορές ζητούμε και επιζητούμε τη συνεργασία και με όλους τους θεσμικούς φορείς π.χ. τις συνδικαλιστικές παρατάξεις, τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι τοποθετούνται για όλα τα ζητήματα και εδώ θα ήθελα να πω ότι πραγματικά θα ήθελα τη συνεργασία τους με απόλυτο σεβασμό στο ρόλο τους και θα ήθελα τη βοήθειά τους σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως αναφέραμε πριν, συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων που πραγματικά αφορούν σχολικές μονάδες με λίγους μαθητές και που εκεί θα πρέπει να δράσουμε πιο γρήγορα. Για τη μεν Ειδική Αγωγή σας είπα περιμένουμε άμεσους διορισμούς, για τα υπόλοιπα θα δούμε. Νομίζω ότι η κλεψύδρα έχει γυρίσει ήδη αντίστροφα και δεν έχουμε χρόνο να περιμένουμε θα πρέπει να προχωρήσουμε και σε εναλλακτικές λύσεις. Επαναλαμβάνω την πρόσκλησή μου για συναίνεση, συνεργασία και κατανόηση όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας, σεβόμενος το ρόλο τους κι εγώ και δεσμευόμενος απέναντί τους ότι η όποια κρίση και η όποια δύσκολη κατάσταση αναγκαστούμε να μπούμε θα έχει τα στοιχεία της διαφάνειας, της δικαιοσύνης όπως απαιτείται για κάθε διοικητική πράξη που αφορά οποιοδήποτε εκπαιδευτικό ζήτημα. Επίσης έχω σκοπό να εγκαινιάσω μια εναλλακτική μορφή προσωπικής επικοινωνίας με κάθε έναν εκπαιδευτικό, ίσως και με γονείς αργότερα, δίνοντας ένα προσωπικό δικό μου mail στο οποίο θα δέχομαι τα ερωτήματα, γιατί η επικοινωνία πολλές φορές με την Περιφερειακή Διεύθυνση και λόγω απόστασης και λόγω φόρτου δουλειάς και δικιά τους και δικιάς μου είναι δύσκολη, να επικοινωνούμε, να μου θέτουν ερωτήματα και σχόλια, στα οποία θα απαντώ το συντομότερο δυνατό, είτε προφορικά, είτε γραπτά, είτε απαντώντας με κάποια δράση που θα πάρω και ουσιαστικά θα λύνεται το πρόβλημα που θα μου θέτουν. Κλείνοντας θα ήθελα να επαναλάβω ότι γνωρίζω τα εκπαιδευτικά ζητήματα της Περιφέρειας από την προηγούμενη θητεία μου, είμαι αποφασισμένος να φέρω εις πέρας το έργο που μου ανατέθηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, με ενδιαφέρει πολύ το αποτέλεσμα, ο τελικός στόχος, δεν είμαι υπέρ των ευχολογίων ούτε των ατελείωτων συζητήσεων και συνεννοήσεων, όλα έχουν ένα χρονικό ορίζοντα. Σε αυτήν την προσπάθεια νομίζω ότι θα έχουμε συμμάχους ως Περιφερειακή Διεύθυνση και τη μεγαλύτερη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, των γονιών, της τοπικής κοινωνίας αλλά αν χρειαστεί δεν θα διστάσουμε να συγκρουστούμε και με αντιλήψεις ή πρακτικές οι οποίες παραπέμπουν σε κατεστημένα παρελθόντος. Θεωρώ ότι ένας πολύτιμος σύμμαχος σε όλη αυτή την προσπάθειά μου, που πρέπει να το αναφέρω εξαιρετικά και ξεχωριστά, είναι οι γονείς και η τοπική αυτοδιοίκηση, όλο αυτό που λέμε ότι συναποτελεί την τοπική κοινωνία. Όλα αυτά όμως χωρίς αποκλεισμούς, χωρίς αντιπαραθέσεις προσωπικές, κομματικές ή παραταξιακές. Ήρθαμε στην Περιφέρεια για να δημιουργήσουμε κι όχι να διαχειριστούμε την υφιστάμενη κατάσταση, ήρθαμε στην Περιφέρεια για να ενώσουμε όχι να διαχωρίσουμε τους πολίτες.

Όσον αφορά την προτεραιότητα που έχει θέσει για τη διδαχή της τοπικής ιστορίας ανέφερε ότι  «Κατ’ αρχήν να γνωρίζετε ότι είναι μέσα στα σχέδια του υπουργείου να το εντάξει σε ένα γενικότερο πλαίσιο σε όλη την Ελλάδα αυτό, αλλά μέχρι τότε η προσπάθειά μας θα είναι μέσω των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης να βρούμε υλικό το οποίο και με μορφή εγχειριδίων θα μπορέσουμε να το φτιάξουμε και το οποίο να διδάσκετε εναλλακτικά σε κάποια μαθήματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, μαθήματα τα οποία έχουν τα στοιχεία της διαθεματικότητας και της καινοτομίας». «Εκεί λοιπόν, σ’ ένα αρχικό στάδιο θα μπορούμε να αρχίσουμε το εγχείρημά μας από τη στιγμή που το έχουμε ανάγκη και έχουμε πειστεί ότι είναι αναγκαίο να συμβεί και δειλά - δειλά θα κάνουμε τα πρώτα μας βήματα άσχετα από το γενικό κανόνα ο οποίος αναπόφευκτα θα σχεδιαστεί και από το υπουργείο. Βέβαια πολλές φορές ξέρετε ότι η ιστορία έχει να κάνει και με τη ματιά του ιστορικού, αλλά νομίζω ότι σε κάθε τοπική κοινωνία έχουμε τους ανθρώπους εκείνους που αποδεδειγμένα έχουν τα εχέγγυα αλλά και τους φορείς, τα ιδρύματα που μπορούν να μας βοηθήσουν σ’ αυτήν την προσπάθεια» εξήγησε και πρόσθεσε ότι «Πιστεύω ότι θα μας πάρει λίγο χρόνια αλλά ακόμα κι ένα ξεκίνημα θα το θεωρήσω επιτυχία της Περιφερειακής Διεύθυνσης. Το τοποθετώ από την επόμενη σχολική χρονιά αλλά νομίζω ότι και αυτό το ζήτημα αλλά και όλα τα υπόλοιπα, σαν μία αρχική μου σκέψη, θα είναι ότι οποιοσδήποτε προγραμματισμός τέτοιου είδους θα πρέπει να αρχίζει και να ολοκληρώνεται την άνοιξη και πάντως πριν το καλοκαίρι. Το λέω αυτό γιατί πρέπει να μάθουμε να σχεδιάζουμε και να υλοποιούμε την άλλη σχολική χρονιά. Αιφνιδιαστικές καταστάσεις αντίθετα προβλήματα είτε αυτές έχουν να κάνουν με το ανθρώπινο δυναμικό είτε με την υλικοτεχνική υποδομή είτε με τα βιβλία».

Σχολιάζοντας το θέμα του υποσιτισμού ερωτήθηκε αν υπάρχει τέτοιο θέμα και στην περιφέρεια μας, όπου και σημείωσε ότι «Όχι, γενικότερα. Το θέμα του υποσιτισμού είναι ένα λεπτό ζήτημα το οποίο με ενδιαφέρει γιατί κάναμε μία προσπάθεια στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης μαζί με κάποιες ομάδες εθελοντών, μία ομάδα κοινωνικής αλληλεγγύης, μαζί με το Σύλλογο Αρτοποιών έτσι ώστε να διασφαλίσουμε ένα απλό ταπεινό κουλούρι, σαν δεκατιανό για τα παιδιά. Ξέρετε όταν καταγράφεις κάτι μπαίνουν και στοιχεία μέσα, μπαίνουν και ανάγκες που δεν είναι τόσο μεγάλες. Δηλαδή καταγράψαμε 200 μαθητές για παράδειγμα, το νούμερο είναι συμβολικό, οι οποίοι έχουν ένα μεγάλο, μεσαίο ή μικρό πρόβλημα αλλά θα μπορούσαν να ενταχθούν γιατί η αλληλεγγύη της κοινωνίας υπάρχει. Όταν όμως βγήκε το ζήτημα ότι 200 μαθητές υποσιτίζονται στην Ξάνθη υπήρχε μία αντιστροφή της πραγματικότητας. Γι’ αυτό λέω ότι με πολύ προσοχή θα προχωρήσουμε σε μία καταγραφή. Ήδη όμως, επειδή το υπουργείο θα υλοποιήσει ένα μεγάλο πρόγραμμά του, δηλαδή θα έρθει κάτι από μια πρωτοβουλία από την Αθήνα». «Ήδη εδώ οι σχολικές μονάδες, τα πολύ επείγοντα προβλήματα τα λύνουν εκ των ενόντων, όλοι είμαστε δάσκαλοι, όλοι είμαστε γονείς, ξέρουν και λύνουν τα προβλήματα με απόλυτο σεβασμό και εχεμύθεια στην προσωπικότητα του παιδιού. Νομίζω ότι αυτό που εφαρμόστηκε σε μας στην Ξάνθη θα μπορούσε να αρχίσει να εφαρμόζεται σιγά - σιγά αν δεν μας προλάβει το γενικότερο πρόγραμμα του υπουργείου και αν αυτό αφορά κάποιες σχολικές μονάδες μεγάλης ανάγκης, εμείς να το εφαρμόσουμε σε έναν δεύτερο ομόκεντρο κύκλο που εμείς θα θέλουμε έτσι ώστε όλα αυτά τα χρόνια που θα υπάρχει μία συγκεκριμένη δυσκολία, κρίση να έχουμε εμείς τα αντανακλαστικά ως κοινωνία, ως περιφερειακή διεύθυνση να λειτουργήσουμε διαφορετικά» κατέληξε.

Ερωτηθείς για την ενεργειακή αυτοτέλεια και αναβάθμιση, καθώς το θέμα της θέρμανσης είναι μεγάλη πληγή στον προϋπολογισμό. Πώς θα μπορούσαν να το λύσουν τα σχολεία, με εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στις στέγες, δήλωσε ότι «Κατ’ αρχήν τα σχολικά κτίρια ανήκουν στον Α’ Βαθμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στους δήμους δηλαδή. Οι δήμοι έχουν κάνει κι έχουν υποβάλει προτάσεις στο ΕΣΠΑ για προγράμματα, για βιοκλιματικά σχολεία, για ενεργειακά σχολεία κλπ. Πέρα όμως απ’ όλα αυτά και επειδή το ζήτημα της θέρμανσης και του φωτισμού αναδεικνύονται πλέον σε κυρίαρχα ζητήματα θα προσπαθήσουμε να αναζητήσουμε εναλλακτικούς τρόπους του να μπορέσουμε να εισάγουμε τις σχολικές μονάδες μας σε κάποια ευρωπαϊκά προγράμματα έστω και μικρής εμβέλειας και μικρής χρηματοδότησης διότι πραγματικά και μέσα από τα κονδύλια των σχολικών επιτροπών εάν γίνει σε κάποιο σχολείο -που είναι πολύ μικρά αυτή τη στιγμή- μια εγκατάσταση η οποία θα μας απαλλάσσει από χρήματα από τη θέρμανση, νομίζω ότι και αυτό θα πρέπει να το δούμε. Θα πρέπει να μάθουμε να λειτουργούμε μ’ αυτά που έχουμε και να έχουμε ανοιχτούς ορίζοντες. Ο ήλιος μας προσφέρετε απλόχερα στην Ελλάδα όπως και ο αέρας αλλά ίσως να μένουμε πίσω σε τέτοια θέματα».

Ερωτηθείς για τα κενά στην ειδική αγωγή σημείωσε ότι «Έχουμε 56 κενά Ειδικής Αγωγής τα οποία μιλάνε και για εξατομικευμένη διδασκαλία, δηλαδή για παράλληλες στηρίξεις τα οποία θα έπρεπε να τα έχουμε περίπου αρχές Δεκεμβρίου αλλά καθυστέρησαν για συγκεκριμένους λόγους που αφορούν αυτές τις πιστώσεις. Αυτά θα έρθουν άμεσα». «Το θέμα είναι ότι ως αίσθηση που έχω θα σας έλεγα ότι είναι ισορροπημένη η αναγκαιότητα των κενών γιατί είναι και ισορροπημένη η διάθεση των πιστώσεων και των κονδυλίων όταν έρχονται. Δεν έχουμε μεγάλες διαφορές σε νομούς, διαφορές έχουμε, δεν έχουμε νομούς όμως που δεν χρειάζονται καμία πίστωση και νομούς που χρειάζονται μεγάλες πιστώσεις. Την Πέμπτη κατεβαίνουμε στην Αθήνα για μία δεύτερη συνάντηση και νομίζω ότι εκεί θα διευκρινιστούν όλα γιατί ο χρόνος έχει τελειώσει πλέον και πρέπει να πάρουμε τις αποφάσεις μας. Με δυσκολία σκεφτόμαστε και αντιμετωπίζουμε και το πρόβλημα και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση όταν σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα υπάρχουν κενά. Αλλά εδώ θέλω να σας πω το εξής, ότι τα κενά πολλές φορές δεν είναι από την αρχή, δεν προγραμματίζονται τα κενά, τα κενά έχουν να κάνουν και με έκτακτες καταστάσεις» τόνισε και πρόσθεσε ότι  «Αυτό που χάσαμε πια είναι αυτή η αυτοτέλεια που είχαμε κάθε κενό που δημιουργείται να παίρνουμε εύκολα μια πίστωση. Τώρα πια αυτό δεν υπάρχει και εδώ παρατηρούνται τα μεγάλα κενά, δηλαδή το κενό σε ένα πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, μπορεί αρχικά να μην ήταν κενό και να δημιουργήθηκε από το Δεκέμβριο. Να ξέρετε ότι είναι ορισμένα πράγματα τα οποία δεν μπορούν να περιμένουν και μέσα σ’ αυτά είναι κι αυτά που σας είπα».

Κληθείς να μιλήσει για τις συγχωνεύσεις και αν έχει πάρει εισηγήσεις φέτος απάντησε «Επειδή στην πρώτη διαδικασία συγχωνεύσεων η Περιφέρειά μας απ’ ό,τι γνωρίζω είχε προχωρήσει σε αρκετές συγχωνεύσεις, τώρα αυτή η διαδικασία συγχωνεύσεων είναι διορθωτική και δε νομίζω ότι θα έχουμε μεγάλες αλλαγές αλλά αυτές που απαιτούνται και θα έχουμε θα τις έχουμε μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς. Να ξέρετε όμως ότι η διαδικασία των συγχωνεύσεων είναι μια διαδικασία η οποία θα επανέλθει στην απλή υπηρεσιακή της μορφή όπως υπήρχε και όχι στα μεγάλα χαρακτηριστικά που της δόθηκαν τα προηγούμενα χρόνια».

ΜΑΡΙΝΑ ΚΙΝΕΖΟΥ