Παράταση επ’ αόριστον πήρε η αγωνία των εργαζομένων στο έργο
κατασκευής του Κάθετου Άξονα Κομοτηνής-Βουλγαρίας, αφού στη συνάντηση που είχαν
με τον Πρόεδρο της Εγνατίας Α.Ε. στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ, δεν διαφάνηκε λύση στο
ζήτημα των δεδουλευμένων που τους οφείλονται από την κατασκευάστρια «Ιόνιος» (μισθοί 8 μηνών, δώρο Χριστουγέννων, επίδομα
αδείας).
Όπως δεν διαφάνηκε και το τι μέλλει γενέσθαι αναφορικά με
την ολοκλήρωση του έργου, μετά τη διάλυση της Σύμβαση εκ μέρους της Εγνατίας,
λόγω καθυστερήσεων της κατασκευάστριας εταιρείας.
Όλα φαίνεται να είναι τόσο ρευστά, που κατά συνέπεια
καθίσταται επισφαλής η προ μηνός περίπου δέσμευση Σαμαρά περί παράδοσης του
δρόμου στην κυκλοφορία τον προσεχή Μάρτιο.
«Πιθανό να
συνεχίσει πάλι ο Μαρούλης το έργο, να μην το πάρει κάποιος άλλος. Αυτά μας
διαβεβαίωσαν, αυτά είπαμε και θα δούμε τι θα γίνει μέχρι τις 31 Ιανουαρίου. Η
υπόσχεση αφορά όλο το ποσό» δήλωσε ο πρόεδρος των εργαζομένων.
«Ο Μαρούλης
από μόνος του υποσχέθηκε ότι θα μας δώσει τα λεφτά αυτός. Πώς θα τα βρει και
από πού δεν ξέρουμε, μέσω υπουργείου, μέσω Εγνατίας; Εάν η Εγνατία δει αυτό το
πράγμα το έργο θα το συνεχίσουμε πάλι εμείς. Κάνουμε υπομονή» δήλωσε ο πρόεδρος
εργαζομένων κ. Κώστας Κεσέογλου που επισήμανε ότι δεν είναι απόλυτα αισιόδοξος.
Ερωτηθείς ο
κ. Κεσέογλου αν έχει δοθεί κάποια προθεσμία διευκρίνισε ότι «Μάλλον την Τρίτη
με τους νομικούς συμβούλους στην Αθήνα θα έχουμε κάποια συνάντηση και θα δούμε
τι θα συζητηθεί κι εκεί».
Ενώ
ξεκαθάρισε ότι αν δεν διευθετηθεί το θέμα με τον κ. Μαρούλη και αποχωρήσει από
το έργο ότι «θα πάμε σε αγώνες δύσκολους γιατί τα λεφτά είναι πάρα πολλά, ο
κόσμος έχει πάρα πολλά προβλήματα. Φυσικά νομικά θα το λύσουμε. Η νομική
σύμβουλος που μας εκπροσωπεί είναι η κ. Χρυσούλα Βερβερίδου από την Ξάνθη».
«Όπως είχαμε
συμφωνήσει χθες η επικοινωνία που είχαμε με τον Πρόεδρο της Εγνατίας.
Συναντηθήκαμε λοιπόν για μια σειρά από θέματα γιατί αδιάλειπτα και διαχρονικά
υπάρχει μια εξαιρετική συνεργασία της Περιφέρειας ΑΜ-Θ με την Εγνατία, είτε σε
επίπεδο εκπονήσεως μελετών και αναφερόμαστε στην εκπόνηση μελέτης για έναν κλειστό
αυτοκινητόδρομο Καβάλας-Δράμας ή τη νέα οριοθέτηση και χάραξη και της
εκπονήσεως των απαραίτητων μελετών για τη διασύνδεση της Ξάνθης με τα
Ελληνοβουλγαρικά σύνορα είτε σε επίπεδο Έβρου που υλοποιείται και
κατασκευάζεται ο κάθετος άξονας Αρδάνιο-Μάνδρα και Μάνδρα-Ψαθάδες και φυσικά με
το έργο εδώ που μας έχει ταλαιπωρήσει, το έργο της Κομοτηνής Νυμφαία-Μάκαζα και
το πρόβλημα που έχει προκύψει με την ανάδοχο εταιρεία και με την πρωτοβουλία
που πήρε η Εγνατία να προχωρήσει στη διάλυση της υφιστάμενης σύμβασης και να
διερευνήσει τη δυνατότητα για νέο ανάδοχο» δήλωσε ο περιφερειάρχης ΑΜΘ Άρης
Γιαννακίδης και πρόσθεσε ότι «Είχαμε μια πλήρη ενημέρωση από τον κ. Πρόεδρο,
είδαμε τους εργαζομένους που διεκδικούν το αυτονόητο, τα δεδουλευμένα. Μίλησε
μαζί τους με τη γλώσσα της αλήθειας, τους είπε ότι στην ιεράρχησή τους πρώτο
θέμα είναι η αποπληρωμή των δεδουλευμένων και πήρε μάλιστα και μία πρωτοβουλία
η νομική εκπρόσωπος των εργαζομένων σε πλήρη συνεργασία με τη νομική υπηρεσία
της Εγνατίας και του κεντρικού υπουργείου να βρουν τον κοινό βηματισμό σε
νομική έκφραση για να προχωρήσουν, εφόσον προκύψει νομιμότητα, στην κάλυψη των
δεδουλευμένων».
«Εγώ θέλω να
ευχαριστήσω τον κ. Πρόεδρο γιατί με την ανάληψη καθηκόντων είναι η δεύτερη φορά
που βρισκόμαστε, υπάρχει θα έλεγα μια συνεργασία και επικοινωνία κάθε εβδομάδα
για να βλέπουμε την πρόοδο και την εξέλιξη των έργων. Αυτό που κρατάω είναι ότι
σήμερα ήρθε και μας τίμησε συνεπικουρούμενος και με τον αντιπρόεδρο τον κ.
Σακελλάρη και με τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και ελπίζω να λύσουμε το
πρόβλημα με τα δεδουλευμένα των εργαζομένων και φυσικά να ολοκληρώσουμε και τον
Κάθετο Άξονα που καλύπτει μια τεράστια αναπτυξιακή αναγκαιότητα για την τοπική
κοινωνία» τόνισε καταλήγοντας.
Από την
πλευρά του ο πρόεδρος Εγνατίας Α.Ε. κ. Παρασκευάς Σαββαΐδης σημείωσε ότι «Είναι
προφανές ότι είναι ένα δύσκολο θέμα. Εκείνο το οποίο είχαμε την ευκαιρία να
συζητήσουμε με τον κ. Περιφερειάρχη ήταν το πόσο μεγάλο είναι το πρόβλημα, το
τι θα μπορούσαμε να κάνουμε έχοντας στο νου μας τόσο την ολοκλήρωση του έργου
όσο βέβαια και το θέμα των εργαζομένων. Εγώ μετέφερα στον κ. Περιφερειάρχη και
στους ίδιους τους εργαζόμενους το ενδιαφέρον το οποίο υπάρχει από πλευράς
πολιτείας και από τον υπουργό τον κ. Καλογιάννη και από το Γενικό Γραμματέα Δημοσίων
Έργων τον κ. Σιμόπουλο και φυσικά από την εταιρεία Εγνατία Οδός για να λυθεί το
θέμα αυτής της εργολαβίας με τρόπο τέτοιο που και να εξασφαλίσει την κατασκευή
του άξονα αλλά και να εξασφαλίσει τα δικαιώματα των εργαζομένων. Είναι ένα
δύσκολο νομικό θέμα, θα κινηθούμε στα πλαίσια του νόμου φυσικά, θα κάνουμε όμως
κάθε δυνατή προσπάθεια συνδρομής και συμπαράστασης και πολιτικά και σε πρακτικό
επίπεδο για να δώσουμε λύση. Όπως σας είπε και ο κ. Περιφερειάρχης ένα πρώτο
βήμα είναι, μετά τη συνάντηση που είχαμε με τους εργαζόμενους, να υπάρχει μια
συνεργασία της νομικής τους εκπροσώπησης με τη νομική υπηρεσία της Εγνατίας
όπου θα διερευνήσουμε τους πιθανούς τρόπους για να λύσουμε το πρόβλημα. Σας
ενημερώνω όμως ότι εκτός από εμάς με το ίδιο θέμα ασχολείται και το υπουργείο
και η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων».
Όσον αφορά
το χρονοδιάγραμμα ο κ. Σαββαΐδης υπογράμμισε ότι «Η προσπάθεια είναι να
τηρηθούν αυτές οι προθεσμίες αλλά βέβαια τα δεδομένα του έργου εξαρχής ήταν
πάρα πολύ δύσκολα και προσπαθούμε να τα λύσουμε με τον καλύτερο τρόπο. Διάλυση
του έργου σημαίνει ότι η διαδικασία που θα ήταν δυνατό να ακολουθηθεί, το έργο
να κατασκευαστεί με έναν λίγο διαφορετικό τρόπο από άλλον εργολάβο και να
τελειώσει σε μικρό χρονικό διάστημα. Βέβαια αντιλαμβανόμαστε ότι για να γίνει
αυτό οφείλουμε να έχουμε τους εργαζόμενους σε μια κατάσταση τέτοια που να
μπορούν να μη φέρουν προβλήματα, να εξασφαλίσουν αυτά τα οποία ζητούν, άρα
καταλαβαίνετε ότι τα δύο θέματα πάνε παράλληλα».
Ερωτηθείς αν
θα συνεχίσει ο ίδιος εργολάβος ή αν θα εμπλακεί άλλος υποστήριξε ότι «Η
διαδικασία που υπάρχει αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη μας λέει ότι θα πάμε σε άλλο
εργολάβο. Αν υπάρξουν νέα δεδομένα στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα τότε θα
αναθεωρήσουμε ή θα δούμε τι θα κάνουμε».
Κληθείς να
σχολιάσει αν το έργο της Ροδόπης καθυστερεί και το έργο στον Έβρο υποστήριξε
ότι «Δεν είναι μόνο αυτά τα δύο έργα, είναι κι άλλα ακόμα. Αυτά οφείλονται σε
μία οικονομική δυσπραγία κάποιων εταιρειών που ασχολούνται με τα έργα αυτά.
Εκεί υπήρξε δυνατότητα μετά από όχληση των εργαζομένων να πληρωθούν απευθείας
από την Εγνατία Οδό κάτι το οποίο δεν υπάρχει σαν δυνατότητα στην περίπτωση της
Νυμφαίας Κομοτηνής. Εκεί λοιπόν έγινε αυτό και οι εργασίες συνεχίζονται αυτή τη
στιγμή μ’ έναν ικανοποιητικό ρυθμό».
Ερωτηθείς
για το αν θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα δήλωσε ότι είναι κάτι που το εύχεται.
ΚΙΝΕΖΟΥ
ΜΑΡΙΝΑ