Σάββατο 24 Αυγούστου 2013
Συμμετοχή της Περιφερέρειας ΑΜΘ σε έκθεση στη Σόφια
Η περιφέρεια ΑΜΘ ανταποκρινόμενη σε κάλεσμα της Ελληνικής Πρεσβείας στη Σόφια στις 2/12 συμμετείχε σε εκδήλωση που διοργανώνεται εκεί προβάλλοντας τις τουριστικές δυνατότητες και τοπικά προϊόντα της περιοχής. Παράλληλα ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα κυρίως από την Τουρκική αγορά και πιο συγκεκριμένα από την Κων/πολη για την περιοχή της ΑΜΘ. Οι δύο πόλεις που συγκεντρώνουν την επισκεψιμότητα των Τούρκων είναι η Αλεξ/πολη και η Καβάλα σύμφωνα με τον κ. Παπακοσμά που ανέφερε ότι για πρώτη φορά φέτος η περιφέρεια συμμετέχει στην ονειρούπολη στη Δράμα όπου στην είσοδο θα υπάρχει περίπτερο προβολής των τουριστικών δυνατοτήτων της περιοχής.
Συγκεκριμένα ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης τουρισμού και πολιτισμού κ. Παπακοσμάς ανέφερε ότι «η έκθεση πραγματοποιείται στην Βουλγαρία, σε ένα μεγάλο εκθεσιακό κέντρο στο οποίο μετέχει το ελληνικό κράτος, μετέχει η δική μας Πρεσβεία κι εμείς είμαστε με την ελληνική πρεσβεία δηλαδή δεχτήκαμε το κάλεσμα και φύγαμε από εδώ, υλικό, προϊόντα μας. Αυτή είναι δηλαδή μία εκδήλωση που διοργανώνεται στη Σόφια με τη συμμετοχή της ελληνικής μας Πρεσβείας» και πρόσθεσε ότι «Εκεί είχαμε τη δυνατότητα να δούμε κάποιο περίπτερο της Περιφέρειας με προϊόντα της και υπηρεσίες τουριστικού ενδιαφέροντος. Είναι ένα μεγάλο stand που γράφει «Ελλάδα» και έχει προϊόντα και υλικό από όλη την Ελλάδα. Εμείς όμως έχουμε το μεγαλύτερο μέρος γιατί είμαστε και πιο κοντά και έχουμε ανταποκριθεί στο κάλεσμα της ελληνικής Πρεσβείας».
Ερωτηθείς για την συμμετοχή της περιφέρειας στην Ονειρούπολη Δράμας ο κ. Παπακοσμάς σημείωσε ότι «Κάθε ευκαιρία που μας δίνετε την αξιοποιούμε στο μέγιστο με σκοπό την προβολή της Περιφέρειάς μας τόσο εντός συνόρων όσο και εκτός συνόρων. Έτσι λοιπόν στο πλαίσιο αυτής της εμβληματικής δράσης για την Περιφέρεια που είναι η Ονειρούπολη και διοργανώνεται στη Δράμα σκεφτήκαμε ότι θα μπορούσαμε παράλληλα να διαφημίσουμε και να καλέσουμε τους επισκέπτες της Ονειρούπολης στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ και δεν είναι απαραίτητο ένας ο οποίος πραγματοποιεί μία διήμερη ή μία τριήμερη επίσκεψη στη Δράμα να αποφασίσει αμέσως να πραγματοποιήσει και μία άλλη εκδρομή εντός της Περιφέρειας». «Ο στόχος μας είναι σε κάθε εκδήλωση που γίνεται μέσα στην Περιφέρεια να διαφημίζουμε τις ομορφιές αλλά και τις τουριστικές δυνατότητες και φυσικά το πολιτιστικό απόθεμα όλης της Περιφέρειας. Με γνώμονα λοιπόν τα παραπάνω, εμείς στην Ονειρούπολη της Δράμας θα έχουμε ένα περίπτερο προβολής της Περιφέρειας ΑΜ-Θ με έντυπο και ηλεκτρονικό υλικό καλώντας τους επισκέπτες, τους κατοίκους της Δράμας να γνωρίσουν όλη την Περιφέρεια ΑΜ-Θ» υπογράμμισε και πρόσθεσε ότι «Ταυτόχρονα με τη συμμετοχή μας σε κάθε έκθεση αλλά και σε κάθε στοχευμένη δράση θέλουμε να προβάλουμε την Περιφέρειά μας με ένα στόχο ότι εδώ στην ΑΜ-Θ μπορεί κάποιος να κάνει τις διακοπές του δώδεκα μήνες το χρόνο. Σ’ αυτό το σκεπτικό ήταν και η συμμετοχή μας στην έκθεση Philoxenia στη Θεσσαλονίκη όπου σε συνεργασία με τους δήμους αλλά και με τους πολιτιστικούς φορείς, Ενώσεις ξενοδόχων, τουριστικούς πράκτορες δημιουργήσαμε ένα πολύχρωμο και ζωντανό περίπτερο όπου ο επισκέπτης της έκθεσης είχε την ευκαιρία να γνωρίσει την Περιφέρεια, να ακούσει τα ακούσματα της Περιφέρειας και να γευτεί και τις γεύσεις της Περιφέρειας. Αυτός είναι ένας συνδυασμένος στόχος προβολής, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα και τη γαστρονομία στην Περιφέρεια αλλά και τα τοπικά προϊόντα που παράγονται εδώ».
Αναφορικά με την επισκεψιμότητα τουριστών την περίοδο των εορτών ο κ. Παπακοσμάς επισήμανε ότι «Είναι γνωστό ότι οι Έλληνες σταμάτησαν να ταξιδεύουν. Στο παρελθόν είχαμε περισσότερη επισκεψιμότητα τις μέρες των γιορτών και ιδίως από Έλληνες, από συντοπίτες μας που ταξίδευαν εντός Ελλάδος και φυσικά και στην Περιφέρειά μας. Αυτό που προσδοκούμε αυτό το χειμώνα και ειδικά τις μέρες των γιορτών είναι η έλευση επισκεπτών από τις βαλκανικές χώρες. Οι μέχρι τώρα πληροφορίες λένε ότι υπάρχουν ήδη κρατήσεις από Βούλγαρους και Τούρκους επισκέπτες να περάσουν τις μέρες των γιορτών, κυρίως τις μέρες της Πρωτοχρονιάς στην περιοχή της ΑΜ-Θ και φυσικά όσοι Έλληνες έχουν τη δυνατότητα είναι γνωστό ότι η οικονομική κρίση έχει χτυπήσει τον τουρισμό και στις εσωτερικές μετακινήσεις τουλάχιστον τα μεγάλα αστικά κέντρα και η Περιφέρειά μας έχουν όλες εκείνες τις υποδομές και τις δυνατότητες να φιλοξενήσουν επισκέπτες. Ταυτόχρονα πιστεύω ότι με την κατάλληλη προβολή των χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων που διοργανώνουν σχεδόν στο σύνολό τους οι δήμοι κυρίως των πρωτευουσών των νομών αλλά και οι μεγάλοι δήμοι στην Περιφέρειά μας, δίνουν τη δυνατότητα στον επισκέπτη να γευτεί αλλά και να γνωρίσει τις ομορφιές της περιοχής που επιλέγει να περάσει τις μέρες των γιορτών».
Ερωτηθείς για την προσέλκυση τουριστών από την Τουρκία ο κ. Παπακοσμάς σημείωσε ότι «Είναι γνωστό ότι έχουμε τα τελευταία χρόνια μια θεαματική αύξηση επισκεπτών από την Τουρκία και ειδικά από την Κωνσταντινούπολη. Αυτό αποδεικνύεται και από τα στοιχεία των προξενικών μας αρχών τόσο από την Κωνσταντινούπολη όσο και από την Αδριανούπολη και προκύπτει από τις θεωρήσεις βίζας που δείχνουν ότι οι Τούρκοι επισκέπτες έρχονται στην περιοχή μας. Ένα άλλο στοιχείο το οποίο φαίνεται ότι αξιοποιείται από τους Τούρκους επισκέπτες είναι η εύκολη πρόσβαση. Η Εγνατία φέρνει την Τουρκία και τους Τούρκους επισκέπτες πιο κοντά στην Ελλάδα και πιο κοντά φυσικά στην ΑΜ-Θ. Ένα τρίτο στοιχείο είναι το πολύ καλό ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτουμε στο ζήτημα της εξυπηρέτησης των επισκεπτών από την Τουρκία και οι πολύ καλές υποδομές μας. Η Τουρκία είναι μία αγορά στόχος. Θυμίζω ότι η Περιφέρειά μας με κάθε τρόπο προβάλλεται στη γείτονα χώρα είτε με τις φιλοξενίες τουριστικών πρακτόρων και δημοσιογράφων από τη γείτονα χώρα ή με τη συμμετοχή της μέσω των ξενοδόχων και τουριστικών πρακτόρων σε δράσεις των επιμελητηρίων αλλά και των εκθέσεων που γίνονται στην Τουρκία. Θυμίζω ότι το 2011 πραγματοποιήσαμε μία πολυήμερη δράση στην Κωνσταντινούπολη σε συνεργασία με το ελληνικό προξενείο προβάλλοντας την περιοχή μας στη χώρα αυτή». «Αυτό το στοιχείο το οποίο εμείς διαπιστώνουμε είναι ότι οι Τούρκοι ακόμα και για ημερήσια εκδρομή προτιμούν την Ελλάδα, προτιμούν την Αλεξανδρούπολη, τα παράλια, τις πόλεις της ΑΜ-Θ. Βεβαίως υπάρχει το ζήτημα της βίζας όμως θα πρέπει να πούμε ότι έχουν γίνει βήματα στην απλούστευση της χορήγησης και της διαδικασίας έκδοσης βίζας, ακόμα και στο θέμα το οικονομικό όσο αφορά το κόστος για την έκδοση της βίζας. Με την απόφασή του το υπουργείο Εξωτερικών χορηγεί δωρεάν βίζα στα άτομα κάτω των 12 χρόνων, αυτό σημαίνει ότι ενισχύεται ο τουρισμός αναφορικά με μαθητικές εκδρομές αλλά και με την έλευση οικογενειών που έχουν μικρά παιδιά. Αν συνεχίσουμε αυτόν τον τρόπο της προβολής μας αλλά και την διευκόλυνση των επισκεπτών από την Τουρκία τα επόμενα χρόνια πραγματικά θα έχουμε μία θεαματική αύξηση των επισκεπτών από τη γείτονα χώρα» υπογράμμισε.
Ερωτηθείς για την κατάργηση βίζας για διήμερες επισκέψεις που πέτυχαν ορισμένα νησιά όπως η Μύκονος και η Χίος, φέτος το καλοκαίρι και αν αυτό θα μπορούσε να γίνει και στην περιφερειά μας ο αντιπεριφερειάρχης τουρισμού και πολιτισμού ανέφερε ότι «Νομίζω ότι είναι ανόμοιες οι συγκρίσεις. Η Μύκονος και κάποια άλλα νησιά έχουν ένα άλλο τουριστικό δυναμικό και προσελκύουν αν θέλετε και με έναν άλλο διαφορετικό τρόπο τουρίστες είτε από χώρες της Ευρώπης είτε από την Τουρκία». «Η βίζα δεν έχει καταργηθεί, η Ελλάδα είναι χώρα που ανήκει στη Συνθήκη Σένγκεν, η Τουρκία δεν ανήκει στη Συνθήκη Σένγκεν. Εμείς έχουμε χερσαία σύνορα με την Τουρκία και την Ανατολική Μακεδονία, αυτό που επιτεύχθηκε στα νησιά κυρίως πλησίον των τουρκικών παραλίων είναι η διήμερη παραμονή χωρίς τη χρήση βίζας κι εκείνο γιατί τα νησιά δεν έχουν χερσαία σύνορα με την Τουρκία» δήλωσε και πρόσθεσε ότι «Πιστεύω ότι εμείς θα πρέπει να κινηθούμε και σε διαφορετικούς τρόπους προβολής. Είναι δύσκολο κάποιος να ανταγωνιστεί προορισμούς όπως η Μύκονος ή τα νησιά των Κυκλάδων ή τα Δωδεκάνησα. Εμείς σαν ΑΜ-Θ πέρα από το κλασικό μοντέλο ήλιος και θάλασσα, έχουμε να προσφέρουμε εναλλακτικό τουρισμό, θρησκευτικό τουρισμό, ιαματικό τουρισμό. Εκεί θα πρέπει να δώσουμε επίσης μεγάλη βαρύτητα για να προσελκύσουμε όχι μόνο επισκέπτες από τη Βαλκανική, που απ’ ό,τι φαίνεται αυτοί θα μας επισκέπτονται και μάλιστα με ραγδαία αύξηση, αλλά κυρίως ποιοτικούς τουρίστες από τις χώρες της Ευρώπης, από τη Ρωσία που είναι επίσης μια μεγάλη αγορά, αναδεικνύοντας τα συγκριτικά μας εκείνα πλεονεκτήματα που δεν έχουν οι κλασικοί τουριστικοί προορισμοί στην Ελλάδα».
ΚΙΝΕΖΟΥ ΜΑΡΙΝΑ