Η ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΠΑΝΘΡΑΚΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ ΣΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ.email:www.taneatisthrakis.blogspot.com-email:taneatisthrakis@gmail.com. ΤΗΛ-FAX:25313-03353 KIN:6981464680

Τρίτη 27 Αυγούστου 2013

«Το άγαλμα που κρύωνε» από το 2ο δημοτικό Κομοτηνής






Για τους μαθητές του Δ΄2 του 2ου Δημοτικού σχολείου Κομοτηνής, το κουδούνι χτύπησε αυτή τη φορά όχι για την έναρξη του μαθήματος αλλά για την αρχή της θεατρικής παράστασης "Το άγαλμα που κρύωνε" του Χρήστου Μπουλώτη σε θεατρική διασκευή του Γιάννη Καλατζόπουλου και μουσική επιμέλεια - τραγούδια Νίκου Δημογιάννη. Και όταν η εκπαίδευση προσπερνά  τον χώρο της αίθουσας του σχολείου, τότε το αποτέλεσμα τους ικανοποιεί όλους. Την επιμέλεια της παράστασης και της μουσικής είχε η εκπαιδευτικός Στέλλα Μπομποτά. Αρωγός το ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής προσφέροντας υλικοτεχνική υποδομή και ανθρώπινο δυναμικό.

Η δασκάλα του 2ου δημοτικού σχολείου Κομοτηνής κα. Στέλλα Μπομποτά, μιλώντας για το θεατρικό ανέφερε «Σήμερα παρουσιάζουμε το έργο «Το άγαλμα που κρύωνε». Είναι βασισμένο στο ομότιτλο βιβλίο του Χρήστου Μπουλώτη, σε θεατρική διασκευή του Γιάννη Καλατζόπουλου και τα τραγούδια που έγραψε ο Νίκος Δημογιάννης». «Πρόκειται για ένα βιβλίο το οποίο έχει πάρει κρατικό βραβείο παιδικής λογοτεχνίας, μιλάει για ένα προσφυγάκι, είναι ένα πραγματικό γεγονός. Πρόκειται για την ιστορία ενός αγάλματος που βρέθηκε το 1922 στο Μικρά Ασία και τότε με τα θλιβερά γεγονότα οι πρόσφυγες το έφεραν μαζί τους στην Ελλάδα και από τότε βρίσκεται στο αρχαιολογικό μουσείο. Από εκεί ξεκινάει η μυθοπλασία μας, ότι το άγαλμα στην αρχή είναι μόνο του, δεν το κάνουν παρέα επειδή είναι πρόσφυγας και σιγά σιγά δικτυώνεται και γνωρίζει κάποιους άλλους ανθρώπους, την καθαρίστρια του μουσείου που είναι κι αυτή πρόσφυγας» τόνισε και πρόσθεσε ότι «Βγαίνει νοσταλγία, νοσταλγούν την πατρίδα τους κι έχουν τη λαχτάρα και οι δύο να γυρίσουν, έστω και για μια ώρα, στα μέρη που γεννήθηκαν». «Θα ήθελα να ευχαριστήσω και τους τρεις συντελεστές, τον κ. Καλατζόπουλο, το συγγραφέα και το Νίκο Δημογιάννη που έγραψε τη μουσική και τα τραγούδια, γιατί από την αρχή δέχτηκαν να προσφέρουν αφιλοκερδώς και με πολύ μεγάλη χαρά το υλικό τους. Ευχαριστώ επίσης το ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής και την κ. Μαλαμίδου προσωπικά για τη μεγάλη βοήθεια και τον κ. Τζατζανά που είναι στον ήχο και στα φώτα που κι αυτός δούλεψε μαζί μας αρκετές ώρες, τον κουράσαμε λιγάκι γιατί έπρεπε να συντονιστούμε, να συγχρονιστούμε για να έχουμε το αποτέλεσμα που θέλαμε» δήλωσε καταλήγοντας.

Ερωτηθείς για το αν το θεατρικό έγινε στα πλαίσια του μαθήματος ή εκτός σχολικών ωρών σημείωσε ότι «Το θεατρικό είναι ας πούμε στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης. Πήραμε πολλές ώρες από το μάθημα της ευέλικτης ζώνης και κάποια μαθήματα από τα θρησκευτικά».

Σχολιάζοντας την αντίδραση των παιδιών και αν τα δυσκόλεψε ή όχι  υποστηρίξω  ότι «Τα παιδιά χάρηκαν πάρα πολύ με το θεατρικό. Ξεκινήσαμε σχεδόν από την αρχή της σχολικής χρονιάς γιατί ακριβώς δεν έχουμε πολύ χρόνο για πρόβες, έχουμε και τα μαθήματα. Από την πρώτη ημέρα ενθουσιάστηκαν και μάλιστα από τις επόμενες μέρες που έμπαινα μέσα, μετά το καλημέρα σας, με ρωτούσαν «κυρία θα κάνουμε πρόβα σήμερα;» και πάρα πολλές φορές, ενώ χτυπούσε το κουδούνι, δέχονταν να χάσουν το διάλειμμά τους προκειμένου να μείνουν μέσα και να συνεχίσουν τις πρόβες. Το χάρηκαν πολύ και τα παιδιά κι εγώ, για δύο λόγους και γιατί κι εμένα μου αρέσει πολύ το θέατρο αλλά και γιατί όταν βλέπω παιδιά να είναι χαρούμενα κι ευτυχισμένα, χαίρομαι διπλά».

Η πρόεδρος του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. κα. Μαρία Μαλαμίδου σημείωσε «Το ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής καλωσορίζει το 2ο Δημοτικό Σχολείο με ιδιαίτερη χαρά. Ως πρόεδρος του Δ.Σ. έχω να σας πω ότι είμαστε πολύ συγκινημένοι που επιτέλους η Πρωτοβάθμια έρχεται κοντά μας, αυτό προσπαθούσαμε να το πετύχουμε από την πρώτη στιγμή όμως πλέον μετά από τις φιλοξενίες έρχεται και η διάδραση, η συνδιάδραση, η συνεργασία και θέλω να μιλήσω και ως μητέρα, είμαι επίσης συγκινημένη που τα παιδιά έχουν μία δασκάλα που πέρα από τη στείρα γνώση αποφάσισε με δική της επιθυμία και χωρίς την έκπτωση των μαθημάτων, να κουραστεί περισσότερο και να δώσει στα παιδιά μας έναν τρόπο για τη ζωή, γιατί καλώς πηγαίνουν τα παιδιά μας στο σχολείο αλλά καλά θα ήταν να τους μάθουμε και διάφορους άλλους τρόπους έκφρασης, επικοινωνίας, κοινωνικοποίησης που αυτά φέρνει το θέατρο όταν τα παιδιά δουλεύουν σε ομάδες και όταν ξέρουν και μαθαίνουν να αγαπούν και την τέχνη». «Αυτό θα θέλαμε ως ΔΗΠΕΘΕ να αποτελέσει την πρώτη καλή πρακτική ώστε σιγά σιγά τα σχολεία να μπουν σε τέτοια διαδικασία και με τη δική μας βοήθεια και συμπαράσταση να δημιουργήσουμε κάτι μεγαλύτερο σε ένα κύκλο εργασιών που θα πρωταγωνιστεί το θέατρο αλλά περισσότερο θα πρωταγωνιστεί η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και οι μαθητές της» υπογράμμισε.

 «Είναι μια αξιέπαινη προσπάθεια των παιδιών της Δ’ τάξης, του Δ2 συγκεκριμένα και της δασκάλας του, της κ. Στέλλας Μπομποτά» επισήμανε ό διευθυντής του 2ου δημοτικού σχολείου κ. Νικόλαος Σουρής και πρόσθεσε ότι  «Ανεβάζουμε αυτήν την παράσταση, είναι ένας καρπός προσπαθειών πάνω από ένα χρόνο, έγιναν πρόβες μέχρι και απογεύματα. Έχουν διαθέσει πολύ προσωπικό χρόνο και τα παιδιά και η ίδια η δασκάλα και είναι αξιέπαινη για όλα αυτά. Πρέπει να ευχαριστήσουμε το ΔΗΠΕΘΕ για την παραχώρηση του χώρου». «Από εδώ και πέρα θα δοθεί μια παράταση επιπλέον την Τρίτη που θα τη δουν τα υπόλοιπα παιδιά του σχολείου μας, όπως επίσης και στα πλαίσια της συνεργασίας που έχουμε με άλλα σχολεία την Τετάρτη στις 10 τα παιδιά θα παίξουν και πάλι το έργο αυτό και θα έρθουν να το δουν από το 4ο και το 10ο δημοτικό σχολείο οι Στ’ τάξεις. Μπράβο στα παιδιά και στη δασκάλα τους» τόνισε καταλήγοντας.

Το έργο θα παρουσιαστεί ξανά την Τρίτη και την Τετάρτη πρωινές ώρες για μαθητές σχολείων της πόλης.

ΚΙΝΕΖΟΥ ΜΑΡΙΝΑ