Η ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΠΑΝΘΡΑΚΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ ΣΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ.email:www.taneatisthrakis.blogspot.com-email:taneatisthrakis@gmail.com. ΤΗΛ-FAX:25313-03353 KIN:6981464680

Πέμπτη 31 Μαΐου 2012

Στην Κομοτηνή τα απορρίμματα της Σαμοθράκης – προβλήματα στην αποκομιδή σκουπιδιών – έκκληση του δημάρχου στους συμπολίτες

    Προγραμματική σύμβαση για τη μεταφορά των απορριμμάτων της Σαμοθράκης στον ΧΥΤΑ Κομοτηνής υπογράφει μεταξύ των δύο δήμων και της ΔΙ.Α.Α.ΜΑ.Θ. Α.Ε., φορέα διαχείρισης των απορριμμάτων της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Το αντίτιμο της σύμβασης είναι 75.000 ευρώ το εξάμηνο. Τα απορρίμματα θα μεταφέρονται με κοντέινερ, το οποίο θα παραχωρήσει η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, ενώ τα υπόλοιπα έξοδα θα επιβαρύνουν το Δήμο Σαμοθράκης. Τα απορρίμματα θα μεταφέρονται στην Κομοτηνή, μέχρι να κατασκευαστεί ο ΧΥΤΥ Αλεξανδρούπολης

    Για το θέμα αυτό ο δήμαρχος Κομοτηνής Γιώργος Πετρίδης δήλωσε ότι «ο ΧΥΤΑ Κομοτηνής είναι ο μόνος αδειοδοτημένος ΧΥΤΑ στην Ροδόπη και στον Έβρο, ό δήμος Σαμοθράκης μέσω της σύμβασης που έχει με την ΔΙ.Α.ΜΑ.Θ να αποθέτει τα απορρίμματα του σε αδειοδοτημένο ΧΥΤΑ, είναι μια διαδικασία που γίνεται εδώ και 2,5 χρόνια σχεδόν, είχε λήξει η προηγούμενη σύμβαση και έπρεπε να περάσουμε την νέα, με την οποία αποδεχόμαστε και τα απορρίμματα της Σαμοθράκης, βέβαια έναντι του τιμήματος που ορίζεται μέσα από το δημοτικό συμβούλιο, που αφορά το κόστος του τόνου. Πέρασε η προγραμματική σύμβαση για να μπορεί να συνεχιστεί απρόσκοπτα αυτή η διαδικασία».
   Ερωτηθείς για το αν καταβάλλονται τα χρήματα αυτά από τους δημάρχους που χρησιμοποιούν τον ΧΥΤΑ Κομοτηνής ο κ. Πετρίδης υπογράμμισε ότι «έχουμε φροντίσει εδώ και ένα χρόνο οι συνάδελφοι έχουν γίνει συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, βέβαια υπάρχουν και υπόλοιπα τα οποία φροντίζουμε να τα δρομολογούμε, ώστε να εισπραχθούν και αυτά».      
Έχει ξεκινήσει ήδη μια δύσκολη περίοδος για την πόλη της Κομοτηνής και για τους μόνιμους υπαλλήλους στον τομέα της Καθαριότητας, που αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον μέχρι τις αρχές Ιουνίου. Κι αυτό, διότι στις 30 Μαρτίου έληξαν οι 2μηνες συμβάσεις των εργαζομένων στην Καθαριότητα και καθυστερεί παράλληλα η έγκριση των 8μηνων συμβάσεων, για τις οποίες κατέθεσε αίτηση ο δήμος. Από την 1η Απριλίου λοιπόν όλες οι εργασίες καθαριότητας μέσα στην πόλη και στα χωριά γίνονται αποκλειστικά από το μόνιμο προσωπικό του δήμου, που δεν ξεπερνά το 1/3 του απαιτούμενου για τις εν λόγω εργασίες. Ακόμη κι αν σήμερα, μάλιστα, εγκρίνονταν οι θέσεις για την πρόσληψη 8μηνιτών, εξαιτίας της γραφειοκρατίας που προβλέπει η διαδικασία, οι προσλήψεις εκτιμάται ότι δε θα έχουν ολοκληρωθεί πριν από τον Ιούνιο.
   Όπως υπογράμμισε ο κ. Πετρίδης, ο δήμος Κομοτηνής ήταν από τους πρώτους δήμους σε όλη την Ελλάδα, που ήδη από τον περασμένο Ιανουάριο κίνησε τις προβλεπόμενες διαδικασίες για τη στελέχωση των απαραίτητων θέσεων στην Υπηρεσία Καθαριότητας. Στο ενδιάμεσο διάστημα, για τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο, το κενό καλύφθηκε με τις δίμηνες συμβάσεις. «Δυστυχώς, μέχρι σήμερα δεν έχει υπογραφεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση, που απαιτείται για την έγκριση της διαδικασίας προσλήψεων των 8μηνιτών», σημείωσε ο κ. Πετρίδης, «κάτι που σημαίνει ότι τουλάχιστον για 2 μήνες ο δήμος Κομοτηνής θα πρέπει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της καθαριότητας με το 1/3 του απαιτούμενου προσωπικού».
   Λόγω της παραπάνω εξέλιξης, ο δήμαρχος Κομοτηνής απηύθυνε έκκληση προς τους συνδημότες μας, να συνδράμουν κι από την πλευρά τους για την αντιμετώπιση του προβλήματος και την κατά το δυνατό ελαχιστοποίηση των επιπτώσεών του. Όπως τόνισε «οι συμπολίτες μας θα πρέπει να είναι πολύ πιο προσεκτικοί από ό,τι ήταν μέχρι σήμερα, τηρώντας μια σειρά από οδηγίες, που θα διευκολύνουν το έργο των υπαλλήλων στην καθαριότητα. Μεταξύ άλλων θα πρέπει τα σκουπίδια που αποθέτουν στους κάδους να είναι ερμητικά κλεισμένα μέσα στις σακουλές και φυσικά να τα βάζουν πάντοτε μέσα στους κάδους, να μην τα αφήνουν απ’ έξω, όπως πολλές φορές συμβαίνει. Επιπλέον ιδιαίτερη φροντίδα καλούνται να επιδείξουν οι καταστηματάρχες, αλλά και οι κάτοικοι στις γειτονιές, για το σκούπισμα και το καθάρισμα των πεζοδρομιών και των ρείθρων». «Είναι πολύ συγκινητικό να βλέπω μεγάλες σε ηλικία κυρίες να σκουπίζουν όχι απλά την πιλοτή της οικοδομής τους, αλλά και το πεζοδρόμιο αλλά σε κάποιες άλλες περιοχές θεωρούν κάποιοι ντροπή να βγούνε με την σκούπα, να σκουπίσουν το πεζοδρόμιο που είναι μπροστά από το σπίτι τους, κάτι που είναι και υποχρέωση τους με βάση τον κανονισμό καθαριότητας» επισήμανε.
   «Οι υπάλληλοι της Καθαριότητας δίνουν μια καθημερινή μάχη», σημείωσε ο δήμαρχος Κομοτηνής, «αλλά το προσωπικό δεν επαρκεί σε καμιά περίπτωση». «Από την πλευρά μας», προσέθεσε, «κάνουμε ό,τι μπορούμε, μέσα στα πλαίσια των οικονομικών δυνατοτήτων του δήμου, καθώς ούτε υπερωρίες μπορούμε να πληρώσουμε στους υπαλλήλους μας, ούτε να προσλάβουμε σε αυτή τη φάση άλλα άτομα». «Για αυτούς τους λόγους», κατέληξε, «πρέπει το θέμα της καθαριότητας να γίνει και υπόθεση των συμπολιτών μας».
« Οι προσλήψεις των πενταμήνων θα γίνει άμεσα αλλά και πάλι δεν θα αλλάξει και ριζικά η κατάσταση» σημείωσε ο δήμαρχος Κομοτηνής.

  Να σημειωθεί, τέλος, ότι ανεξάρτητα από τη συγκεκριμένη εξέλιξη, οι αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου ήδη επεξεργάζονται το νέο κανονισμό καθαριότητας, ο οποίος θα δοθεί το επόμενο διάστημα για διαβούλευση, όπως ανακοίνωσε ο κ. Πετρίδης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου