Η ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΠΑΝΘΡΑΚΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ ΣΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ.email:www.taneatisthrakis.blogspot.com-email:taneatisthrakis@gmail.com. ΤΗΛ-FAX:25313-03353 KIN:6981464680

Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2012

Πρόεδρου της ΔΕΥΑΚ Δημήτρης Καρασταύρου: «η διοίκηση της ΔΕΥΑΚ είναι πρόκληση για μένα» - εγκρίθηκε ο βιολογικός του Φαναρίου


Μ.Κ. Αναλάβατε πρόσφατα την διοίκηση της ΔΕΥΑΚ, σε τι κατάσταση βρήκατε την δημοτική επιχείρηση και ποία είναι τα δικά σας οράματα για την ΔΕΥΑΚ;
Πρόεδρος ΔΕΥΑΚ Κομοτηνής  Δημήτρης Καρασταύρου: Η ΔΕΥΑΚ σαν δημοτική επιχείρηση είναι μια δυναμική επιχείρηση με πάρα πολύ ευρύ φάσμα ενεργειών και απαιτήσεων. Έχουμε στην ευθύνη μας όλα τα δίκτυα ύδρευσης, αποχέτευσης και συγχρόνως τις όποιες βλάβες συμβαίνουν σε αυτά, μιλάμε για εσωτερικά και εξωτερικά δίκτυα ύδρευσης. Σαν αντικείμενο είναι αρκετά περίπλοκο και μπορώ να πω ότι είναι μια πρόκληση, είναι ένα από τα δύσκολα αντικείμενα και εγώ προσωπικά μπορώ να πω ότι έτυχε να αντιμετωπίσω σε όλη μου την πορεία σαν ιδιώτης, γιατί είναι η πρώτη φορά που συμμετέχω σε διοικήσεις. Η αλήθεια είναι ότι χρειάστηκε αρκετό διάστημα μέχρι να προσαρμοστούμε, να μάθουμε τον τρόπο λειτουργίας, να δούμε τις απαιτήσεις που έχει η επιχείρηση, τα προβλήματά της και κάπου - κάπου να αρχίζουμε να βλέπουμε ένα φως μπροστά μας και να βλέπουμε τις λύσεις και το πώς να βρεθούν αυτές οι λύσεις.
Μ.Κ. ποία είναι τα προβλήματα που κληθήκατε να επιλύσετε;
Δ. Κ.: Το βασικό πρόβλημα είναι το οικονομικό, υπάρχουν αρκετά χρέη που ανέρχονται στα 18 εκατ ευρώ, χρέη που προέρχονται ακόμη και από χρέη τις επιχείρησης σε εργολαβίες από πολύ παλιά, από το 1998, 2000. Υπάρχει το γνωστό ζήτημα με τα δικαστήρια που θα τα βρούμε μπροστά μας, μας δημιουργεί όλο αυτό ένα δυσάρεστο κλίμα και μια δυσχέρεια στον τρόπο λειτουργίας μας. Πρέπει να ξέρουμε ότι αν θέλουμε να κάνουμε μια αλλαγή και να βάλουμε τη ΔΕΥΑΚ σε μια πορεία ανάπτυξης, θα πρέπει να κοιτάμε μπροστά. Αυτή είναι η απόφαση που έχουμε πάρει και νομίζω ότι τα πρώτα δείγματα στην επιλογή μας είναι θετικά και ενθαρρυντικά σε ότι αφορά για την βελτίωση της εικόνας της ΔΕΥΑΚ. Από τις πρώτες μέρες που αναλάβαμε υπήρχε ένα έλλειμμα σε ότι αφορά το προσωπικό, αυτό είναι κάτι φυσικά που εμφανίζεται σε τακτά διαστήματα και έχει να κάνει περισσότερο με τον τρόπο που το κράτος αντιμετωπίζει τις επιχειρήσεις, έχουμε στείλει τον προγραμματισμό από τέλη Δεκεμβρίου για τις 8μηνες συμβάσεις και δεν μας έχουν εγκριθεί, κατά διαστήματα προσπαθούμε λύσουμε όλα αυτά τα κενά σε ότι αφορά το προσωπικό με δίμηνες συμβάσεις ή με επαγγελματικές δαπάνες κάτι το οποίο εμείς δεν το θέλουμε γιατί με το που θα έρθει κάποιος θέλει ένα μήνα τουλάχιστον να μάθει την εργασία και μετά από ένα μήνα είναι αναγκασμένος να φύγει. Μπήκαμε για πρώτη φορά στη διαδικασία του ελέγχου, των δαπανών και άλλων καταστάσεων από την επίτροπο, αυτό είναι ένα μέτρο που εμάς μας χαροποιεί, θέλαμε να έχουμε αυτόν τον έλεγχο, θέλαμε να έχουμε και άλλα μάτια που θα μας βλέπουν και θα μας κρίνουν πριν ακόμη φτάσουμε σε οποιοδήποτε ανώτερα κλιμάκια ελέγχου. Παρόλο αυτά υπάρχουν κάποια προβλήματα σε ότι αφορά με την επίτροπο με την έννοια ότι τις έχουν αναθέσει και της ίδιας ένα αντικείμενο χωρίς να έχει κάποια συγκεκριμένη ενημέρωση, της δώσανε μία αρμοδιότητα χωρίς να την έχουνε ενημερώσει και αυτό δημιουργεί σε εμάς δυσχέρειες, στέλνουμε αποφάσεις δεν μπορούμε να τις υλοποιήσουμε, γίνονται ερωτήματα, με αποτέλεσμα να έχουμε και καθυστερήσεις και αν μην είμαστε τελείως αποτελεσματικοί. Αυτή τη στιγμή έχουμε τρομερή έλλειψη προσωπικού, τα συνεργεία ύδρευσης, αποχέτευσης υπολειτουργούν, ενώ έχουμε δύο αποφρακτικά δουλεύει μόνο το ένα. Κάναμε προσπάθειες, πήραμε άτομα με δίμηνες συμβάσεις, ζητήσαμε να κάνουμε επαγγελματική δαπάνη, δυστυχώς μας το απέρριψε η επίτροπος, τώρα επανέρχεται και μας είπε ότι κάποια μπορούμε να τα προχωρήσουμε, όμως εμάς μας έχει αφήσει εδώ και 1,5 μήνα χωρίς προσωπικό».
Μ.Κ.: Είχαμε προχτές και την νεροποντή με όλα τα προβλήματα που δημιούργησε, τα προβλήματα οφείλονται και στην έλλειψη προσωπικού; Πόσα άτομα χρειάζονται για την εύρυθμη λειτουργία της επιχείρησης; 
Δ. Κ.: Ήδη τα χθεσινά συμβάντα με τη νεροποντή απέδειξαν ότι το προσωπικό δεν επαρκεί, μιλάμε για ένα οργανόγραμμα 175 εργαζομένων και αυτή τη στιγμή έχουμε γύρω στους 85. Παρόλο αυτά με την προσπάθεια και των εργαζομένων και τον αγώνα που δίνουν κάθε μέρα για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της επιχείρησης καταφέραμε πιστεύω να έχουμε ένα υψηλό ικανοποιητικό επίπεδο παροχής υπηρεσιών, σίγουρα δεν είναι αυτό που θέλουμε και εμείς οι ίδιοι, υπάρχουν πολλά προβλήματα, δεν μπορούμε να τα λύσουμε άμεσα, είναι χρόνια προβλήματα και ο κόσμος αγωνιά και θέλουν να λυθούν σε μία μέρα, αλλά δεν λύνονται σε μια μέρα. Θέλουμε την κατανόηση και την βοήθεια του κόσμου και θέλουμε και τη συμμετοχή του σε ότι αφορά τον εντοπισμό και την λύση αυτών των προβλημάτων και η συμμετοχή του μπορεί να είναι απλή και έμπρακτη και να έχει πολύ περισσότερα αποτελέσματα. Χθες γυρνώντας με το αυτοκίνητο κατά τη νεροποντή διαπίστωσα ότι υπήρχαν πολλές σχάρες που ήταν καλυμμένες από σακούλες, αυτό δεν είναι κάτι για το οποίο ευθύνεται η ΔΕΥΑΚ σαν επιχείρηση, δηλαδή τα δίκτυά της θα μπορούσαν να δουλέψουνε, θα μπορούσε να φύγει το νερό σε κάποιες περιοχές, αλλά δεν μπορούσε να πάει μέσα στο δίκτυο και καθόντουσαν και έβλεπαν τη σακούλα που σκέπαζε τη σχάρα, κάποιος θα μπορούσε να πάει να την πάρει, να προστατεύσει και ό ίδιος την περιοχή του, δηλαδή θέλουμε τη συμμετοχή του πολίτη εκεί που μπορεί.
Μ.Κ. Με τον Καλλικράτη έχουν διευρυνθεί τα όρια του Δήμου Κομοτηνής, με την ΔΕΥΑΚ και τις υπηρεσίες της τι γίνεται πλέον, έχουν διευρυνθεί και η αρμοδιότητες της;
Δ. Κ.: Σε ότι αφορά τους οικισμούς που έχουν ενωθεί με το νέο Δήμο Κομοτηνής, η μία επιλογή ήτανε να έχουμε επέκταση αρμοδιοτήτων της ΔΕΥΑΚ προς τους άλλους δύο δήμους, αυτό όμως δεν το κάναμε ακόμη, αφήσαμε την αρμοδιότητα τυπικά των δικτύων του δήμου Αιγείρου και Σιδηροχωρίου στο δήμο Κομοτηνής, για έναν απλό λόγο, γιατί όποια έργα κάνει η ΔΕΥΑΚ είτε είναι ενταγμένα στο ΕΣΠΑ ή σε κάποιο περιφερειακό ταμείο έχει ίδια συμμετοχή γύρω στο 13%. Αν όμως αυτά τα έργα τα κάνει ο δήμος δεν υπάρχει ίδια συμμετοχή. Φανταστείτε ότι αυτή τη στιγμή μας έχει εγκριθεί ήδη ο βιολογικός του Φαναρίου και με τα δίκτυα αποχέτευσης για τους οικισμούς Φαναρίου, Αρωγής και παραλία Μέσης, στο ύψος των 12 εκατομμυρίων ευρώ, χωρίς καμία ίδια συμμετοχή, το 13% είναι ένα τεράστιο ποσό και δεν θα το άντεχε η ΔΕΥΑΚ και θα πήγαινε πάλι σε δανεισμό. Αυτός είναι ο λόγος που δεν μεταβιβάζουμε τα δίκτυα στη ΔΕΥΑΚ και τα κρατάμε στην αρμοδιότητα του δήμου, παρόλο αυτά επειδή η ΔΕΥΑΚ είναι η μόνη επιχείρηση του δήμου που έχει την εμπειρία και την τεχνογνωσία να ανταπεξέλθει στις ανταποκρίσεις αυτών των δικτύων, είμαστε αυτή που παρεμβαίνουμε, το κενό αυτό το καλύπτουμε με μία προγραμματική σύμβαση που συνάπτουμε μεταξύ Δήμου Κομοτηνής και ΔΕΥΑΚ, όπου και επισήμως μας δίνετε η αρμοδιότητα να επεμβαίνουμε στα δίκτυα και μέσω της προγραμματικής σύμβασης να έχουμε την ευθύνη λειτουργίας και χρήσης αυτών των δικτύων.   
Μ.Κ. ένα χρόνιο πρόβλημα της ΔΕΥΑΚ ήταν και οι οφειλέτες; Τι γίνεται με το θέμα αυτό; Έχουν βρεθεί τρόποι για την είσπραξη;
Δ.Κ.: όταν αναλάβαμε την επιχείρηση είδαμε ότι το τμήμα καταμετρητών αποτελούνταν από 3 άτομα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην γίνονται καταμετρήσεις ενδείξεων στο σύνολό τους, με αποτέλεσμα οι ενδείξεις να είναι πλασματικές και όταν παίρναμε μέτρηση να είχαμε έναν λογαριασμό που δεν αντιστοιχούσε και στην πραγματικότητα. Στηρίξαμε αυτό το τμήμα, το επανδρώσαμε και πλέον απαρτίζεται από 10 άτομα όσες ήταν και οι απαιτήσεις σύμφωνα με τον προϊστάμενο του τμήματος και θέλω να πιστεύω ότι αυτή τη στιγμή είναι και ένα πείραμα, ότι με 10 άτομα μπορούμε να ανταποκριθούμε σε επίπεδο διμήνου και λέμε για δίμηνο διότι αν εξασφαλίσεις το δίμηνο μπορείς να σκεφτείς ενδεχομένως και κάτι άλλο, αλλά θα πρέπει να εξασφαλίσεις την πλήρη λειτουργία σε ένα δίμηνο γιατί όλες οι διαδρομές καλύπτονται με αυτό το προσωπικό για να μπορείς να πάρεις κάποιες αποφάσεις μετά.
Μ.Κ. Γιατί δεν γινόταν διακοπές παροχής νερού μέχρι τώρα στους οφειλέτες;
Δ.Κ.: το τμήμα διακοπών και επανασυνδέσεων υπήρχε μόνο στα χαρτιά, δεν υπήρχε στην πραγματικότητα, που σημαίνει ότι δεν κόβονταν τα νερά. Πριν από λίγο είχα μια επικοινωνία με έναν καταναλωτή ο οποίος διαμαρτυρόταν που του κόψαμε το νερό. Θα πρέπει να εξηγήσουμε ότι με τον Καλλικράτη είμαστε υποχρεωμένοι όλοι να κυνηγάμε τα έσοδα της επιχείρησης, αν η διοίκηση δείξει ότι δεν ενδιαφέρεται να απαιτήσει τις υποχρεώσεις των καταναλωτών προς τη ΔΕΥΑΚ τότε είμαστε υπόλογοι και εμείς σαν διοίκηση», και συνέχισε ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ λέγοντας ότι «οπότε το πρώτο μας μέλημα ήτανε να στείλουμε το πρώτο δίμηνο που εγκατασταθήκαμε εδώ, ένα έγγραφο προς όλους τους καταναλωτές που έλεγε ότι είμαστε υποχρεωμένοι να κυνηγήσουμε τα έσοδα της επιχείρησης ώστε να φροντίσουν και οι ίδιοι να έρθουν να κάνουν έναν διακανονισμό εάν δεν έχουν χρήματα και να βρεθεί μια άκρη, αυτή ήταν η πρώτη προειδοποίηση που κάναμε στους πολίτες, μετά από αυτήν την προειδοποίηση είδαμε ότι κάποιοι συνέχισαν να αγνοούν, στην πορεία στείλαμε προειδοποιητικά χαρτιά διακοπής νερού και οι περισσότεροι ήρθανε, χωρίς έντονες διαμαρτυρίες για αυτές τις κινήσεις. Ο σκοπός μας δεν είναι να κόβουμε τα νερά, ο σκοπός μας είναι να έρθουν εδώ αυτοί οι οποίοι  δεν πληρώνουν, να μας πουν γιατί δεν πληρώνουν και αν όντως υπάρχει οικονομικό πρόβλημα πηγαίνει στην πρόνοια γίνεται ο έλεγχος των οικονομικών τους και μας έρχεται ένα έγγραφο για απαλλαγή από την πληρωμή του νερού, κάτι το οποίο το ελέγχουμε και αυτό είναι νόμιμο, οπότε και σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει διακανονισμός τρόπου πληρωμής Μόνο με τη σύσταση αυτού του τμήματος το ταμείο της ΔΕΥΑΚ έχει ανεβεί 50% επάνω.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου