Τα σχολεία ΑΞΙΟΝ Ξάνθης φιλοξένησαν την Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2011 τον καθηγητή του πανεπιστημίου της Νέας Νότιας Ουαλίας- Sydney, δρ Βασίλειο Αγγελίδη, που το απόγευμα της ίδια ημέρας ήταν ομιλητής και στην Κομοτηνή στην εκδήλωση που διοργάνωσαν το απόγευμα στο διοικητήριο Ροδόπης.
Ο Β. Αγγελίδης είναι διευθυντής του Αυστραλιανού Ινστιτούτου Έρευνας για θέματα ενέργειας και καθηγητής στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τηλεπικοινωνιών στο Πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας στο Sydney της Αυστραλίας.
Με την ομιλία του μας ταξίδεψε στα τελευταία είκοσι χρόνια της τεχνολογίας. Η τεχνολογία είναι ο τομέας, που αλλάζει ριζικά και συνεχώς τον τρόπο της επικοινωνίας, της συνεργασίας, της μελέτης, της παραγωγής πληροφοριών, της ανάπτυξης ιδεών και ουσιαστικά συνεισφέρει στην πρόοδο και κατ΄ επέκταση, στη βελτίωση της ζωής μας και της κοινωνίας, που μας περιβάλλει.
Αναφέρθηκε, επίσης, σε αλλαγές αναπόφευκτες και δύσκολες από τη μια, αλλά και ευκαιρίες για νέους ορίζοντες από την άλλη. Στο μέλλον η παραγωγή γνώσης και πληροφορίας, καθώς και η επεξεργασία ιδεών και πληροφοριών, θα παίξει μεγαλύτερο ρόλο. Οι αλλαγές, που θα επέλθουν, θα είναι καθημερινές προκλήσεις για όλους, ακόμη και γι΄ αυτούς που έχουν ανώτατες σπουδές. Μελλοντικά, λοιπόν, η παιδεία, ο τρόπος σκέψης, η ικανότητα συνεργασίας και η διά βίου μάθηση, ο τρόπος, με τον οποίο τα άτομα και οι κοινωνίες αντιμετωπίζουν τις τεχνολογικές προκλήσεις και τις μετατρέπουν σε τεχνολογικά προϊόντα, νέες ιδέες και νέα γνώση, θα παίξουν καθοριστικό ρόλο για το άτομο και την κοινωνία.
Μέσα στα πλαίσια αυτά η ικανότητα του δασκάλου να μπορεί να εμψυχώσει τους μαθητές, να τους δείχνει νέους τρόπους συνεργασίας, να συμβάλει στην ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους, να τους υποδεικνύει τρόπους αντιμετώπισης του κόσμου ως χώρου, όπου μπορεί κάποιος να πετύχει τους στόχους του, είναι το κλειδί για το μέλλον.
Τέλος, στην ομιλία του ο κ. Αγγελίδης αναφέρθηκε σε συγκεκριμένες εμπειρίες και έκανε παρατηρήσεις για τον τρόπο, με τον οποίο παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικό προσωπικό συνεισφέρουν όλοι μαζί στην ανάπτυξη μιας πλήρους προσωπικότητας, που αποτελεί ο μαθητής. Έτσι, θα είναι σε θέση να κυριαρχήσει και να πετύχει, όπου κι αν αυτός αποφασίσει να σταδιοδρομήσει.
Ουσιαστικά περνάμε από την μηχανιστική εποχή, όπου η γνώση και η πληροφορία είναι ισχύς, σε μια εποχή, όπου η ικανότητα δημιουργίας πληροφορίας, δημιουργικότητας, καινοτόμας σκέψης και διασύνδεσης κοινών σημείων και τελικά η φαντασία, αποτελούν τα μεγαλύτερα προσόντα ενός ατόμου, που έχει γνώσεις και δημιουργεί καινούρια σενάρια για το μέλλον.
Σύντομο βιογραφικό:
O Βασίλειος Γ. Αγγελίδης διατελεί από το 2010, διευθυντής του Αυστραλιανού Ινστιτούτου Έρευνας για θέματα ενέργειας και είναι Καθηγητής στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τηλεπικοινωνιών στο Πανεπιστήμιο του Sydney της Νέας Νότιας Ουαλίας στην Αυστραλία.
Αποφοίτησε από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης ως Ηλεκτρολόγος Μηχανικός το 1988. Απέκτησε πτυχίο Master of Applied Science από το Πανεπιστήμιο Concordia – Μόντρεαλ – Κεμπέκ - Καναδάς το 1992 και το διδακτορικό του δίπλωμα από to Curtin University στο Περθ της Αυστραλίας το 1997. Το 2000 του απονεμήθηκε το μεταπτυχιακό δίπλωμα διοίκησης επιχειρήσεων (Grad Dip Bus) από τη Σχολή Curtin Graduate of Business -Περθ- Αυστραλίας. Επίσης, κατέχει πιστοποιητικό διδασκαλίας και εκπαίδευσης σε πανεπιστημιακό επίπεδο (Grad Cert Ed) από to Curtin University (1994).
Ο Καθηγητής και διευθυντής στο ινστιτούτο ενέργειας στην Αυστραλία κ. Βασίλειος Αγγελίδης δήλωσε ότι «αλλάζουν πάρα πολλά πράγματα, όχι μόνο στον χώρο της τεχνολογίας αλλά και στον τρόπο με τον οποίον εκπαιδεύονται τα παιδιά, στον τρόπο με τον οποίο μαθαίνουν να συνεργάζονται, με τον ομαδικό τρόπο αλλά και ουσιαστικά αλλάζει ο τρόπος που γίνεται και το μάθημα μέσα στην τάξη. Το μάθημα γίνεται διαδραστικό και ουσιαστικά συμμετέχουν ποιο ενεργά στο μάθημα».
«γυρνάμε πίσω στην δική μας κουλτούρα» επισήμανε και διευκρίνισε ότι «χρησιμοποιούμε την Σωκρατική μέθοδο με την οποία με τις ερωτήσεις και την εκμαίευση προσπαθούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να κατανοήσουν κάποια πράγματα, να δούνε αυτά που ξέρουν, να βρούνε την γνώση μέσα τους και να δουν πως θα προχωρήσουν στο επόμενο βήμα. Ουσιαστικά μαθαίνουμε τα παιδιά να συνεργάζονται, να βάζουν χρονοδιαγράμματα, να μπορούν να τα τηρούν και τους στόχους που βάζουν». «Σήμερα το πρωί κάναμε την ίδια εκδήλωση με τα παιδιά από το δημοτικό μέχρι το λύκειο» και συνέχισε «πως σκεφτόμαστε, πως δημιουργούμε τεχνολογία, ένα πρότζεκτ, στόχους και την κουλτούρα με την οποία χρειάζεται να αναπτύξουμε για να μπορεί ένα παιδί να βάζει στόχους και να μπορεί να τους ελέγξει, να τους βελτιώσει και να μπορεί ουσιαστικά, να τους συγκεντρώσει και να τους οργανώσει». «Ήδη μιλήσαμε για το σωστό και το λάθος, να αξιολογήσουμε το στόχο που έχουμε βάλει εμείς, πως χρησιμοποιούμε το όραμα, την επιμονή και την υπομονή και την υπευθυνότητα και πολλά άλλα στοιχεία που χρειάζεται να τα αποκτήσουμε στην εκπαίδευση και πρέπει όχι μόνο να γίνουν μέρος της καθημερινής ζωής και του δάσκαλου και του μαθητή και των γονιών, και οι γονείς πρέπει να επιμορφώνονται και να συμμετέχουν, μέσα από την δια βίου μάθηση για να μπορούν να επικροτούν ενέργειες που κάνουν σχολεία, πανεπιστήμια κ.α. συμπλήρωσε ο ίδιος».
Αναφορικά με την αξιολόγησε υποστήριξε ότι «τα πανεπιστήμια στην Αυστραλία αξιολογούνται σχεδόν καθημερινά, αξιολογούνται από τις εταιρείες που πρέπει να συνεργαστούν και πρέπει να φέρουμε εις πέρας τα συμβόλαια και αυτά που συμφωνήθηκαν πως πρέπει να γίνουν, αξιολογούνται από το ΤΕΕ της Αυστραλίας, κάθε τέσσερα χρόνια, αξιολογούνται από το πανεπιστήμιο κάθε δυο χρόνια, αξιολογούνται από την κυβέρνηση για άλλους λόγους. Έχουμε αξιολόγηση σχεδόν κάθε μέρα και στην δουλεία μας, εμείς έχουμε αξιολόγηση κάθε χρόνο, που αν δεν πετύχουμε τους στόχους μας, χάνουμε κάποια πράγματα και αντίστοιχα κερδίζουμε αν τους πετύχουμε, έχουμε καλύτερη αμοιβή κ.α.».
Ερωτηθείς για τα πανεπιστήμια και τους καθηγητές στην Ελλάδα που αντιδρούν στην αξιολόγηση ο κ. Αγγελίδης υπογράμμισε ότι «Στην Ελλάδα πρέπει να χτίσουμε μια κουλτούρα και να μπορεί ο καθένας να δέχεται την αξιολόγηση ως εποικοδομητική και να μην την αντιμετωπίζει σαν κάτι αρνητικό. Δεν υπάρχει εδώ κουλτούρα, ούτε σε επίπεδο μαθητών. Δεν μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι αν δεν ξέρουμε αν αυτό που λέμε είναι κατανοητό στα παιδιά». «για μένα η αξιολογηση στην Ελλάδα είναι μια πρόκληση».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου