Σε μία συνέντευξη τύπου εφ’ όλης της ύλης, με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς, παρέθεσε το πρωί της Τρίτης 13 Σεπτεμβρίου ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Γιώργος Κελεσίδης, που αναφέρθηκε σε μια σειρά από ζητήματα, που αφορούν αφενός την επάρκεια σε εκπαιδευτικό δυναμικό και σε κτιριακές εγκαταστάσεις των σχολείων, αφετέρου στο μείζον θέμα των τελευταίων ημερών, τις ελλείψεις βιβλίων, τα DVD και της φωτοτυπίες. Ο κ. Κελεσίδης ανέλυσε εκτενώς την υφιστάμενη κατάσταση στα σχολεία της περιφέρειάς μας, παρέθεσε στοιχεία για το μέγεθος των προβλημάτων που αντιμετωπίζονται.
«Το ξεκίνημα της φετινής χρονιάς επισκιάστηκε με το ζήτημα της καθυστέρησης των βιβλίων» τόνισε ο κ. Κελεσίδης και συνέχισε αναφέροντας ότι «η περσινή χρονιά ως πρώτο θέμα είχε τα κενά, φέτος για τα κενά δεν συζητάει κανένας, πολλές φορές και η επικαιρότητα έχει το δικό της ρυθμό που κατ΄ ανάγκη δεν εκφράζει ούτε το ίδιο το πρόβλημα και το μέγεθός του, αλλά ούτε και τις πραγματικές ανάγκες και διαστάσεις που έχει αυτό στο χώρο της Εκπαίδευσης. Σαφώς και το ότι η χρονιά ξεκινάει χωρίς βιβλία είναι ένα μεγάλο ζήτημα, που αν μη τι άλλο δείχνει ότι σε αυτό το κομμάτι κάτι δεν λειτούργησε σωστά και ιδίως όταν το ζήτημα της εκτύπωσης των βιβλίων ξεκίνησε από τις 3-10-2010. Άρα λοιπόν όταν αυτό που λέμε πολιτεία με τους θεσμούς, με τα συναρμόδια υπουργεία, με τις διαδικασίες του ελεγκτικού, δεν καταφέρνει να ολοκληρώσει μια διαδικασία, την προκήρυξη για 15.000 τόνοι χαρτί, σημαίνει ότι υπάρχει ένα πρόβλημα στον τρόπο που λειτουργεί το ελληνικό δημόσιο και αυτό είναι το πρώτο πρόβλημα όλης της χώρας, απλά αυτή τη στιγμή στην ιστορία αυτή, έτυχε να βρεθεί η Εκπαίδευση».
Αναφορικά με την επιλογή των διευθυντών ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης δήλωσε ότι «ξεκινήσαμε και ολοκληρώσαμε τον Αύγουστο τις επιλογές διευθυντών στην ΑΜ-Θ, θεωρώ ότι κάναμε ένα βήμα μπροστά με τις αποκλείσεις των βαθμολογιών της συνέντευξης. Αυτό ήταν ένα πολύ θετικό βήμα, όμως πάρα πολλές περιπτώσεις τα συμβούλια δεν αξιολόγησαν την διαδρομή και την πορεία του καθένα, ούτε τα ουσιαστικά προσόντα των υποψηφίων διευθυντών, ναι μεν δεν υπήρχαν υπερβολές στη βαθμολογία, όμως δεν έγινε μία αξιολόγηση και αυτή η αξιολόγηση είναι ζητούμενο για όσους καλούνται να καταλάβουν μία θέση, γιατί η θέση την οποία ο καθένας έχει υπηρετήσει, η διαδρομή του, θα πρέπει κάποια στιγμή να αξιολογείται προκειμένου να μετράται και το έργο του».
«Αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη το ζήτημα των υποδιευθυντών των σχολείων», ανακοίνωσε ο κ. Κελεσίδης που διευκρίνισε ότι «οι υποδιευθυντές με το καινούργιο νομοθετικό πλαίσιο που καθιερώθηκε από το 2010, επιλέγονται από το σύλλογο διδασκόντων, όσοι θέλουν να είναι υποδιευθυντές κάνουν μία αίτηση στο σύλλογο διδασκόντων, παρουσιάζονται, αποχωρούνε από τη διαδικασία και ο σύλλογος διδασκόντων ψηφίζει ποιον θέλει για υποδιευθυντή κα στο τέλος πηγαίνει η πρόταση στο διευθυντή και οριστικοποιείται η απόφαση από το διευθυντή για το ποιος θα είναι ο υποδιευθυντής».
«Παράλληλο ζήτημα που τρέχει αυτή τη στιγμή είναι η επιλογή των προϊσταμένων εκπαιδευτικών σε κάθε διεύθυνση» επισήμανε ο κ. Κελεσίδης που υπογράμμισε ότι «σε ότι αφορά τα ζητήματα που αφορούν το προσωπικό, σε σχέση με το εκπαιδευτικό προσωπικό, αυτή τη στιγμή, δεν έχουμε κανένα πραγματικό ή και λειτουργικό κενό».
«Ποιοι λείπουν από την Εκπαίδευση»; αναρωτήθηκε ο κ. Κελεσίδης που απάντησε ότι «στην χώρα μας από πέρυσι ξεκίνησαν και υπήρχαν 800 σχολεία νέων προγραμμάτων, που έχουν Αγγλικά από την Α τάξη, πληροφορική, θεατρική αγωγή, εικαστικά και γενικότερα ένα σχολείο πιο σύγχρονο που οι περισσότεροι πιθανόν τελειώσαμε. Αυτές οι καινούργιες ειδικότητες, δεν υπάρχουν ως οργανικές θέσεις, δεν έχουν καλυφθεί οργανικά ακόμη, από εκπαιδευτικούς που θα καταλάβουν αυτές τις θέσεις. Άρα κάθε χρόνο αυτές οι θέσεις καλύπτονται είτε με διάθεση από εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας, άρα λοιπόν ένα κομμάτι αυτών των θέσεων καλύπτεται με τις διαθέσεις της Δευτεροβάθμιας, αυτό γίνεται και στην περιοχή μας, έχουμε 52 σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα, αυτές τις μέρες ολοκληρώνεται η διάθεση των εκπαιδευτικών αυτών των ειδικοτήτων από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια και τις επόμενες μέρες θα υπάρχει και ο διορισμός για αυτές τις ειδικότητες και τα υπόλοιπα που δεν θα συμπληρωθούν από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, δηλαδή επιπλέον γυμναστές, εικαστικά, θεατρική αγωγή, αυτά είναι τα μοναδικά κενά που υπάρχουν σε 52 σχολεία, τα οποία δεν επηρεάζουν τη κύρια λειτουργία των σχολείων, κανένας από αυτούς που λείπει δεν είναι δάσκαλος, δεν υπάρχει έλλειψη καθηγητών. Ίσως στη Δευτεροβάθμια να υπάρχουν ορισμένες τεχνικές ειδικότητες, στα ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ, που όμως έως και αυτή τη στιγμή δεν συγκροτηθεί πλήρως τα τμήματα γιατί ακόμη εξετάζονται οι μετεξεταστέοι ή δίνετε ακόμη η δυνατότητα κάποιοι μαθητές από τα γενικά λύκεια σε αυτά, δεν έχει οριστικοποιηθεί και δεν έχουμε πλήρη αποτύπωση, άρα δεν μπορούμε να γνωρίζουμε επίσημα τί κενά έχουμε. Πάμε στο θέμα του κτιριακού. Ως προς το κτιριακό, η εικόνα στην ΑΜ-Θ είναι διπλή».
«Έχουμε τη Δράμα και την Καβάλα που έχουν περισσότερα κτίρια από αυτά που χρειάζονται» επισήμανε ο περιφερειακός διευθυντης που αναλύοντας το θέμα ανέφερε ότι «μπορεί να έχουν μικρές αυλές, όμως έχουν πολλά περισσότερα σχολεία από αυτά που χρειάζονται με αποτέλεσμα μέσα στον κύριο ιστό της πόλης έχουν 4 δημοτικά που έχουν λιγότερους από 100 μαθητές, όταν όλοι γνωρίζουμε ότι τα περισσότερα ή τα πιο μικρά δημοτικά μπορούν να έχουν το λιγότερο 150 μαθητές. Άρα σημαίνει ότι εκεί δεν έχουμε κανένα πρόβλημα. Πού έχουμε πρόβλημα; Πρόβλημα έχουμε στον κύριο ιστό της Κομοτηνής, όχι στα δημοτικά αλλά στα γυμνάσια, γιατί έχουμε γυμνάσια, όπως το 1ο γυμνάσιο Κομοτηνής, που συνωστίζονται όλοι εκεί, πιθανόν να έχουμε εκεί τάξεις των 30 μαθητών, που δεν είναι επιλογή μας, παραμένουν τόσοι γιατί δεν υπάρχει άλλη αίθουσα για να τους χωρίσουμε. Για να λυθεί αυτό το πρόβλημα στον κύριο ιστό της Κομοτηνής αλλά και της Αλεξ/πολης, υπάρχουν δυσκολίες αυτής της φύσης, να υπάρχουν τάξεις 27-28 μαθητών, παραμένουν έτσι γιατί δεν έχουμε χώρους και αυτό έχει συμβεί για δύο λόγους, πρώτον γιατί την τελευταία δεκαετία έχουμε μία ραγδαία αύξηση της φοίτησης των μουσουλμανοπαίδων στη Δευτεροβάθμια και δεύτερον ότι στην Κομοτηνή και στην Αλεξ/πολη θα έχετε ακούσει για χώρους σε διάφορες περιοχές, ότι υπάρχουν διάφορα αδιάθετα κτίρια τα οποία τα πηγαίνουμε συνήθως όλο παραπίσω, ίσως σε αυτές τις πόλεις που υπάρχουν τέτοια προβλήματα να μπορέσουν να ανοικοδομηθούν, παρόλο που υπάρχουν πολλές απόψεις και προτάσεις για καινούργια κτίρια. Στην Κομοτηνή δεν υπάρχει χώρος για να χτιστεί κάποιο κτίριο, εξετάζουμε δύο εναλλακτικές λύσεις σε συνεργασία με τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου, μία στο χώρο του 1ου ΕΠΑΛ και στο χώρο του 1ου γυμνασίου Κομοτηνής».
Αναφορικά με το ζήτημα των βιβλίων ο κ. Κελεσίδης υπογράμμισε ότι «όταν λέμε «δεν έχουμε βιβλία» αυτό έχει ποικίλες διαστάσεις, για παράδειγμα η Καβάλα σε όλη τη Δευτεροβάθμια μοίρασε το 99,99% των βιβλίων, δεν μοιράστηκαν δύο μόνο βιβλία που εκδόθηκαν μέσα στο 2011. Πώς έγινε εφικτό αυτό στην Καβάλα, ήταν ότι είχαν ένα ποσοστό παραλαβής αρκετά υψηλό, είχαν κάνει καλή διαχείριση στα αποθέματα βιβλίων που είχανε, γιατί στην Καβάλα έτρεξε ένα πάρα πολύ καλό πρόγραμμα με το σύνθημα «Συλλέγω βιβλία, ανακυκλώνω υλικά, μαζεύω τα βιβλία μου για επαναχρησιμοποίηση». Αυτοί οι τρεις λόγοι που έφεραν σε αυτήν την πραγματικότητα την Καβάλα. Η Ξάνθη στις Β και Γ γυμνασίου και στη Β και Γ λυκείου μοίρασε όλα τα βιβλία και έχει ένα πολύ μικρό ποσοστό τις τάξης του 19% της Α τάξης γυμνασίου και λυκείου. Στην πρωτοβάθμια Ξάνθης τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά, δηλαδή έχουν βιβλία εκτός από το μάθημα της Γλώσσας και των Μαθηματικών, όμως στη Δράμα υπάρχει περίπου μόνο το 19% των βιβλίων για μοίρασμα στην Πρωτοβάθμια, υπάρχουν μόνο το 10% των τίτλων για να μοιραστούν. Στη Ροδόπη υπάρχει μια πραγματικότητα που είναι διαφοροποιημένη που λείπουν για κάποιους από τους βασικούς τίτλους από 19 έως 149 βιβλία. Είναι όμως εφικτό σε πρώτη φάση να υπάρχει ένα βιβλίο σε κάθε θρανίο. Στα προβλήματα συνήθως έχουμε δύο επιλογές, η μία να συζητούμε αυτά τα προβλήματα και να λέμε ποιος έφταιξε και η δεύτερη να πούμε ότι έχουμε ένα πρόβλημα που αναλογεί στον καθένα μία ευθύνη να βρει λύσεις για να λειτουργήσει, γιατί ο κάθε μαθητής και γονιός δεν είναι υποχρεωμένος να κατανοεί ότι τα βιβλία δεν ήρθαν, άνοιξε το σχολείο και έχουν όλοι απαίτηση να προσφέρει το σχολείο στους μαθητές όλες τις ευκαιρίες και να μορφώνονται. Έτσι λοιπόν όταν μας έγινε γνωστό τέλη Αυγούστου , αρχές Σεπτεμβρίου, σε πρώτο επίπεδο έπρεπε να το δούμε σε επίπεδο εκπαιδευτή πως μπορεί να αντιμετωπιστεί το ζήτημα. Καλέσαμε τους σχολικούς συμβούλους και συζητήσαμε τι μπορεί να κάνει ένας εκπαιδευτικός όταν δεν έχει το βιβλίο, γιατί είναι ένα μέσον για τη διδασκαλία. Ζητήσαμε από τους σχολικούς συμβούλους σε πρώτο επίπεδο να υποστηρίξουν τους εκπαιδευτικούς με ποιους εναλλακτικούς τρόπους θα μπορούσαν να κάνουν μάθημα, γιατί έχουμε ποικίλες δυνατότητες. Στο δεύτερο επίπεδο είχαμε συναντήσεις με τους διευθυντές εκπαίδευσης για να δούμε πως θα αντιμετωπίσουμε αυτό το ζήτημα και σε τρίτο επίπεδο είχαμε συναντήσεις με όλους τους διευθυντές των σχολείων και κάναμε συζήτηση και ακούστηκαν πολλές ιδέες και προτάσεις».
«Από χθες ξεκίνησαν οι διευθυντές των σχολείων, οι δάσκαλοι να ζητούν από τους μαθητές να φέρουν τα βιβλία της περασμένης τάξης για τους μικρότερους μαθητές» ανακοίνωσε ο περιφερειακός διευθυντής που συνέχισε διευκρινίζοντας ότι «αυτό θα κρατήσει λίγες μέρες, ώσπου να υπάρξει μία καταγραφή από τι υπάρχει και τι δεν υπάρχει, να εκτυπωθούν περίπου μέχρι 15 Οκτωβρίου. Το κόστος όλου αυτού του εγχειρήματος για τις 40 σελίδες είναι λιγότερο από 0,40 λεπτά. Εκτιμώ ότι μέχρι τέλος εβδομάδας θα μπορούμε να έχουμε μία εικόνα της πραγματικότητας, γιατί ότι και να ακούει ο καθένας δεν έχει καμία αξία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου