Η ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΠΑΝΘΡΑΚΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ ΣΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ.email:www.taneatisthrakis.blogspot.com-email:taneatisthrakis@gmail.com. ΤΗΛ-FAX:25313-03353 KIN:6981464680

Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011

ΔΙΟΔΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΤΑ ΚΑΥΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ


     Το «όχι» στα σχεδιαζόμενα κέντρα φύλαξης λαθρομεταναστών στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης επανέλαβε στη συνεδρίαση της 30ης Μαΐου 2011, το Περιφερειακό Συμβούλιο, θέμα που συζητήθηκε προ ημερησίας διατάξεως μετά από αίτημα της αντιπολίτευσης. Αποφασίστηκε η συγκρότηση διαπαραταξιακής επιτροπής της οποίας το έργο συνίσταται στην κατάθεση προτάσεων για το μεταναστευτικό και τα σχεδιαζόμενα κέντρα φύλαξης λαθρομεταναστών Ένα πολύκροτο ζήτημα, που απασχολεί έντονα την τοπική κοινωνία τους τελευταίους μήνες, είναι αυτό της δημιουργίας σταθμών διοδίων επί της Εγνατίας οδού, που διατρέχει την περιφέρειά μας, συζητήθηκε στην προχθεσινή συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Ο αντιπρόεδρος της Εγνατίας ΑΕ Ιωάννης Τσακλίδης ενημέρωσε για τον «σχεδιασμό της Εγνατίας ΑΕ, σχετικά με τη δημιουργία σταθμών διοδίων επί της Εγνατίας Οδού που διατρέχει την Περιφέρεια ΑΜ-Θ». Το Περιφερειακό Συμβούλιο κατέθεσε την πρόταση για ένα σταθμό διοδίων ανά κατεύθυνση. Αποχώρησαν από την αίθουσα τα μέλη των συνδυασμών της «Λαϊκής Συσπείρωσης» και της «Αριστερής Οικολογικής Συνεργασίας», κατά την ψηφοφορία του θέματος για την δημιουργία σταθμών διοδίων. ο επικεφαλής της «Οικολογίας Αλληλεγγύης», κ. Αθανάσιος Μακρής, δεν αρνήθηκε την κατασκευή σταθμών διοδίων, εκφράζοντας, ωστόσο, κάποιες επιφυλάξεις. Στο τέλος η πρόταση, που πέρασε κατά πλειοψηφία, ήταν να δημιουργηθεί ένας μόνο σταθμός στην Περιφέρεια ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, ενώ παράλληλα να παρέχεται μια εκπτωτική κάρτα για τους πολίτες της περιφέρειας.
        Κατά την εισήγησή του ο κ. Τσακλίδης τόνισε την αναγκαιότητα της τοποθέτησης διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, με το αιτιολογικό ότι αφενός αυτά κρίνονται απαραίτητα για την κάλυψη των δαπανών συντήρησης και λειτουργίας και αφετέρου γιατί υπάρχει κίνδυνος περικοπής κονδυλίων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, δεδομένου ότι υπάρχει συμβατική υποχρέωση της Ε.Ε., η οποία χρηματοδότησε κατά το ήμισυ τα έργα. Μάλιστα, επισήμανε ότι ήδη έχουμε καθυστερήσει την κατασκευή των σταθμών διοδίων και η Ευρώπη πιέζει προς αυτήν την κατεύθυνση. Κάτι, που διευκρίνισε, ότι ήταν η πρόθεση της εταιρίας, τα διόδια, που θα τοποθετηθούν να μην είναι πολλά και ακριβά, ώστε να μην επιβαρύνουν σημαντικά τους χρηστές. Έχει σχεδιαστεί να κατασκευαστούν 7 σταθμοί διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας οδού, οι 2 εκ των οποίων θα βρίσκονται στην περιφέρειά μας. Συγκεκριμένα, η εταιρία πρότεινε την κατασκευή διοδίων στο ύψος του Ιάσμου στο νομό Ροδόπης και πιο πιθανά στη Μουσθένη του Νομού Καβάλας. Επιπλέον, σύμφωνα με το σχέδιο της εταιρίας θα υπάρχει άλλος ένας σταθμός στο ύψος της Νυμφόπετρας της Θεσσαλονίκης, ενώ ο επόμενος σταθμός θα είναι αυτός των Μαλγάρων, που ήδη βρίσκεται σε λειτουργία. Τα χρήματα, που θα συγκεντρώνονται από την είσπραξη των διοδίων, σύμφωνα με τον κ. Τσακλίδη, αναμένεται να καλύπτουν τις δαπάνες συντήρησης και λειτουργίας της Εγνατίας Οδού, που σήμερα ανέρχονται στα 40 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ τα επόμενα χρόνια, όσο δημιουργούνται φθορές και καταστροφές στο δρόμο, αναμένεται να αυξάνονται. Προσεγγίζοντας το ποσό, που θα απαιτείται κάθε χρόνο για την κάλυψη αυτών των δαπανών, το όρισε στα 60-70 εκατ. ευρώ.
          Στις δηλώσεις του ο περιφερειάρχης, κ. Άρης Γιαννακίδης, αναφέρθηκε στην οικονομική δυσπραγία που αντιμετωπίζουν σήμερα οι πολίτες, λόγω της οικονομικής κρίσης, εκφράζοντας την αντίθεσή του σε οποιαδήποτε επιβάρυνση τους σε αυτή τη συγκυρία. Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι «πράγματι η Εγνατία έχει έξοδα συντήρησης και λειτουργίας, χωρίς όμως να κάνουμε και λαϊκισμό, αποφασίσαμε να προτείνουμε έναν μόνο σταθμό διοδίων σε περιφερειακό επίπεδο».
    «Η Περιφέρεια θα τεθεί επικεφαλής της προσπάθειας ενεργοποιώντας όλες τις δυνάμεις του τόπου», δήλωσε επαναλαμβάνοντας το «όχι» στο εγχείρημα του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη να δημιουργήσει Κέντρα Υποδοχής Μεταναστών στην Περιφέρεια μας, ο  Άρης Γιαννακίδης, Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης. Τόνισε ότι «στα μεγάλα ζητήματα διαβουλευόμαστε και συναποφασίζουμε», ενώ μίλησε για πρωτόγνωρη διαδικασία άμεσης δημοκρατίας. «Δεν  θα ανεχτούμε άλλο κέντρο  υποδοχής μεταναστών. Δεν θα κάνουμε την Περιφέρεια κρατητήριο ψυχών» ήταν το μήνυμα που μετέφερε. 
   Από τη μεριά του ο επικεφαλής της «Περιφερειακής Αναγέννησης», κ. Γιώργος Παυλίδης, τόνισε την αναγκαιότητα «να μην ακυρωθεί η Εγνατία Οδός ως αναπτυξιακό εργαλείο, αλλά ταυτόχρονα και να συντηρείται, και να μην ακυρωθεί η περιφερειακή συνοχή και συνείδηση, μέσα από πολλές πληρωμές». Για την κάρτα του πολίτη της περιφέρειας, τόνισε, ότι «πρέπει να είναι μια κάρτα εκπτωτική, πολύ χαμηλού κόστους, η οποία να αναγιγνώσκεται ηλεκτρονικά στους σταθμούς διοδίων, κάτι που μπορεί να γίνει πάρα πολύ εύκολα
   Ο κ. Παυλίδης στην τοποθέτησή του κινήθηκε σε παρόμοιες γραμμές, τονίζοντας ότι ο Έβρος αποτελεί την πύλη της Ευρώπης, και πως η κατάσταση χειροτερεύει συνεχώς, δίνοντας έμφαση στην προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, αναφέροντας χαρακτηριστικά την συνθήκη Δουβλίνο ΙΙ η οποία τόνισε ότι αποτελεί τροχοπέδη στην αντιμετώπιση του θέματος και πρέπει να καταργηθεί. Μάλιστα τόνισε ότι αν γίνουν καινούρια κέντρα φύλαξης, να γίνουν αλλού, και όχι στην Περιφέρεια μας στην οποία το πρόβλημα είναι ήδη οξύ.
   Από την «Λαϊκής Συσπείρωσης» ο περιφερειακός σύμβουλος Καβάλας, κ. Χρήστος Ποτόλιας, επισήμανε ότι «οι δρόμοι και γενικά οι μεταφορές είναι ένα κοινωνικό αγαθό και σαν τέτοιο πρέπει να παρέχεται δωρεάν στη χρήση των πολιτών, που πλήρωσαν μια φορά για την κατασκευή τους και μάλιστα πολύ ακριβά. Τώρα τους ξανακαλούν να πληρώσουν με τα υψηλά διόδια, για να γεμίσουν τα ταμεία των ιδιωτικών εταιριών».
      Όχι σε Φράχτη, Τάφρο και Κέντρα φύλαξης από την ελάσσονα αντιπολίτευση Ο κ. Τρέλλης μιλώντας για τη Λαϊκή Συσπείρωση, σημείωσε ότι η τοποθέτηση της Περιφερειακής Αναγέννησης δεν τους βρίσκει σύμφωνους, αλλά συμφώνησαν να τεθεί το θέμα στο συμβούλιο γιατί είναι σοβαρό και αφορά και τον λαό της περιφέρειας αλλά και λαούς που λόγω της εξαθλίωσής τους παίρνουν τον δρόμο της μετανάστευσης. Έτσι λοιπόν, εκφράζοντας την αντίθεσή του στο να γίνει η ΑΜΘ μια απέραντη φυλακή μεταναστών, ζήτησε να μην προχωρήσει η κατασκευή του Φράχτη και της «Τάφρου του Θανάτου», και να αλλάξει η πολιτική αντιμετώπισής τους να επιτραπεί στους μετανάστες να μετακινηθούν σε άλλες χώρες της Ευρώπης αγνοώντας τη συνθήκη «Δουβλίνο ΙΙ» και να υπάρξει νομιμοποίηση στους μετανάστες που ζουν και εργάζονται στη χώρα μας για μεγάλο χρονικό διάστημα στη χώρα μας.
     Ο επικεφαλής της «Αριστερής Οικολογικής Συνεργασίας» κ. Τάκης Χαρίτου υπογράμμισε ότι «σε μια στιγμή, που η κυβέρνηση ανακοινώνει ότι η Εγνατία θα παραχωρηθεί σε ιδιώτες και την εμφανίζει ως την «πολύφερνη νύφη» για τον επίδοξο γαμπρό, θεωρούμε ότι είναι λάθος το περιφερειακό συμβούλιο να συζητάει για τα προικιά, δηλαδή τα διόδια, που θα δώσει στον επίδοξο αγοραστή, στον επίδοξο γαμπρό. Ο δρόμος αυτός κατασκευάστηκε και με δημόσια και με ευρωπαϊκά κονδύλια, ακριβοπληρώθηκε από τους πολίτες πάνω από 4 φορές ακριβότερα, σε σχέση με αυτοκινητοδρόμους της Ευρώπης, και στερήθηκε η περιφέρεια πόρους για άλλα έργα. Είναι καταστροφικό να ιδιωτικοποιείται και να εκποιείται ένας δημόσιος δρόμος».
   Αιτιολογώντας την αποχώρησή του από τη συνεδρίαση, ο κ. Χαρίτου δήλωσε ότι «δε θέλαμε να νομιμοποιήσουμε με την παρουσία μας μια τέτοια διαδικασία, γιατί θεωρούμε ότι το περιφερειακό συμβούλιο στέλνει λάθος μήνυμα και ανέχεται τις εξελίξεις. Τώρα ο λόγος είναι στους κοινωνικούς φορείς και τα κινήματα, αυτοί μπορούν να ανακόψουν και την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας, αλλά και τα διόδια, που έτσι κι αλλιώς αυτοί που θα αναλάβουν να την εκμεταλλευτούν, θα τα βάλουν στη συνέχεια, μολονότι τώρα λένε ότι θα είναι πολύ λίγα».
    Ο κ. Χαρίτου μιλώντας για το μεταναστευτικό σημείωσε ότι είναι αντίθετος τόσο στα κέντρα συγκέντρωσης, που θεωρεί ότι θα είναι η ταφόπλακα της περιφέρειας, όσο και στην κατασκευή του φράχτη. Επιπλέον τόνισε ότι θα πρέπει η Τουρκία να τηρήσει τις δεσμεύσεις της όσον αφορά τον περιορισμό της μετανάστευσης, αλλά τόνισε ότι η ευθύνη ανήκει στην περιφέρεια μας, η οποία όσο δεν διαμορφώνει ένα σαφές πρόγραμμα για την ανάπτυξη, αν δεν διεκδικήσει αυτά που θέλει, δεν θα τους υπολογίζει κανένας.
     Ο κ. Μακρής τόνισε ότι «δεν πρέπει να ακολουθήσουμε την εύκολη λαϊκίστικη λύση της μη πληρωμής, γιατί αυτό σημαίνει ότι κάποιοι άλλοι θα πληρώσουν για εμάς. Είναι ανάγκη να διαμορφωθούν εναλλακτικά δίκτυα μετακίνησης και να πριμοδοτηθεί η μαζική δημόσια μετακίνηση. Γι’ αυτό ζητάμε να πριμοδοτήσουν το σιδηρόδρομο και να δημιουργηθεί επιπλέον η σιδηροδρομική Εγνατία».
Για το μεταναστευτικό θέμα ο κ. Μακρής από την Οικολογία και Αλληλεγγύη επανέλαβε την απαίτηση του κ. Χαρίτου για σαφές πρόγραμμα, και εξέφρασε και αυτός την αντίθεση του στα μέτρα που σκέφτεται να λάβει η κυβέρνηση, τονίζοντας ότι πρέπει να υπάρξει ξεκαθάρισμα της μεταναστευτικής πολιτικής, ώστε να προφυλάσσονται τα δικαιώματα τόσο των πολιτών όσο και των μεταναστών.
   Επίσης, τα μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου, ψήφισαν ομόφωνα την έγκριση συμμετοχής της Περιφέρειας ΑΜ-Θ στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Δημιουργία θέσεων απασχόλησης σε τοπικό επίπεδο, μέσω προγράμματος κοινωφελούς χαρακτήρα, στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ που συγχρηματοδοτείται από το Ε.Κ.Τ.».
    Η πράξη είναι πιλοτικού χαρακτήρα, αφορά ανέργους ή αγρότες, ασφαλισμένους στον ΟΓΑ που δεν διαθέτουν ή δεν δικαιούνται δελτίο ανεργίας κι έχουν ατομικό εισόδημα έως 10.500 ευρώ, το δε έργο θα ολοκληρωθεί στις 31 Δεκεμβρίου 2013.  Τα προγράμματα κοινωφελούς χαρακτήρα θα έχουν τοπικό χαρακτήρα, ενώ το σύστημα επιλογής θα βασίζεται στη μοριοδότηση συνδυαστικά των κριτηρίων.

         Να σημειωθεί ότι αναβολή πήρε το θέμα της ημερήσιας διάταξης που αφορούσε στα προβλήματα εφαρμογής του περιφερειακού χωροταξικού σχεδιασμού, ενώ το Περιφερειακό Συμβούλιο, κατά πλειοψηφία υιοθέτησε ψήφισμα του Αντιπεριφερειάρχη Δράμας Γιάννη Ξανθόπουλου, που μεταφέρει την αντίθεση του σώματος στην αναστολή εισαγωγής σπουδαστών στο Τμήμα Οινολογίας και Τεχνολογίας Ποτών Καβάλας (Δράμα).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου