Το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης των παιδιών της Μουσουλμανικής Μειονότητας στη Θράκη το γνωστό σε όλους ως πρόγραμμα Φραγκουδάκη με το τέλος του σχολικού έτους συνέχισε τους μήνες των καλοκαιρινών διακοπών και έκανε ενισχυτικά μαθήματα για παιδιά όλων των βαθμίδων, καθώς επίσης καλοκαιρινές ημερήσιες κατασκηνώσεις με δημιουργικές και μαθησιακές δραστηριότητες. Συνολικά σε όλα τούτα συμμετείχαν 1.368 παιδιά.
Τα ενισχυτικά μαθήματα που είχαν ξεκινήσει στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς συνεχίστηκαν και το καλοκαίρι σε μειονοτικά δημοτικά σχολεία των Ν. Ροδόπης και Ξάνθης. Το ενδιαφέρον από την πλευρά των γονέων ήταν μεγάλο και συνολικά συμμετείχαν 642 μαθητές και μαθήτριες καθώς και 37 από τους οικισμούς Δροσερό και Ήφαιστος. Τα μαθήματα είχαν στόχο να καλυφθούν μαθησιακά κενά και να βοηθηθούν τα παιδιά ώστε να έχουν καλύτερη επίδοση στην επόμενη σχολική χρονιά και τάξη.
Μέσα Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου οργανώθηκε ενισχυτική διδασκαλία για μετεξεταστέους μαθητές στα μαθήματα ελληνικής γλώσσας, αρχαίων ελληνικών, μαθηματικών και φυσικών επιστημών. Τα μαθήματα παρακολούθησαν 186 μαθητές και μαθήτριες της μειονότητας (Γυμνάσιο 141, Λύκειο 45) καθώς και 33 τους οικισμούς Δροσερό και Ήφαιστος. Οι περισσότεροι μαθητές είχαν στις επαναληπτικές εξετάσεις ικανοποιητικά αποτελέσματα, μερικοί βαθμολογήθηκαν με άριστα, ενώ το ποσοστό επιτυχίας ξεπέρασε κατά μέσο όρο το 70%.
Μετά τη λήξη των γραφειοκρατικών διαδικασιών, ξεκίνησε η λειτουργία των δύο κεντρικών ΚΕΣΠΕΜ του Προγράμματος στην Κομοτηνή και την Ξάνθη. Μέσα Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου οργανώθηκαν τα πρώτα μαθήματα για παιδιά της μειονότητας που έπρεπε να δώσουν επαναληπτικές εξετάσεις στο Γυμνάσιο. Τα μαθήματα είχαν επιτυχία. Από τους 254 μαθητές και μαθήτριες που παρακολούθησαν τα μαθήματα στην Κομοτηνή και την Ξάνθη 205 πέτυχαν στις εξετάσεις και ξεκινούν με αισιοδοξία την επόμενη γυμνασιακή τάξη ή τη φοίτηση στο λύκειο (ποσοστό επιτυχίας 81%).
Επί 4 εβδομάδες (Ιούλιο και Αύγουστο) οι υπεύθυνοι και εμψυχωτές της δράσης του προγράμματος «Δημιουργικά Εργαστήρια Νέων» (ΔΕΝ) οργάνωσαν ημερήσιες κατασκηνώσεις στο Νέστο, στη Γαλάνη (Δήμος Τοπείρου και στην παραλία της Μέσης (Δήμος Κομοτηνής). Σε έναν πολύπλευρο εργαστηριακό χώρο, 222 παιδιά, έφηβοι και νέοι (181 της μειονότητας και 41 της πλειονότητας, 126 αγόρια και 96 κορίτσια) συνεργάστηκαν σε δημιουργικές δραστηριότητες με στόχους μαθησιακούς αλλά και ατομικής ανάπτυξης και κοινωνικοποίησης. Ζωγράφισαν, δημιούργησαν κατασκευές, θεατρικά έργα και τραγούδια, εξερεύνησαν μύθους, την ιστορία του τόπου, το χωριό της Γαλάνης, τα μονοπάτια του Νέστου, το φυσικό τοπίο, το ποτάμι και δημιούργησαν δεσμούς και φιλίες μεταξύ τους.
Τα ενισχυτικά μαθήματα που είχαν ξεκινήσει στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς συνεχίστηκαν και το καλοκαίρι σε μειονοτικά δημοτικά σχολεία των Ν. Ροδόπης και Ξάνθης. Το ενδιαφέρον από την πλευρά των γονέων ήταν μεγάλο και συνολικά συμμετείχαν 642 μαθητές και μαθήτριες καθώς και 37 από τους οικισμούς Δροσερό και Ήφαιστος. Τα μαθήματα είχαν στόχο να καλυφθούν μαθησιακά κενά και να βοηθηθούν τα παιδιά ώστε να έχουν καλύτερη επίδοση στην επόμενη σχολική χρονιά και τάξη.
Μέσα Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου οργανώθηκε ενισχυτική διδασκαλία για μετεξεταστέους μαθητές στα μαθήματα ελληνικής γλώσσας, αρχαίων ελληνικών, μαθηματικών και φυσικών επιστημών. Τα μαθήματα παρακολούθησαν 186 μαθητές και μαθήτριες της μειονότητας (Γυμνάσιο 141, Λύκειο 45) καθώς και 33 τους οικισμούς Δροσερό και Ήφαιστος. Οι περισσότεροι μαθητές είχαν στις επαναληπτικές εξετάσεις ικανοποιητικά αποτελέσματα, μερικοί βαθμολογήθηκαν με άριστα, ενώ το ποσοστό επιτυχίας ξεπέρασε κατά μέσο όρο το 70%.
Μετά τη λήξη των γραφειοκρατικών διαδικασιών, ξεκίνησε η λειτουργία των δύο κεντρικών ΚΕΣΠΕΜ του Προγράμματος στην Κομοτηνή και την Ξάνθη. Μέσα Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου οργανώθηκαν τα πρώτα μαθήματα για παιδιά της μειονότητας που έπρεπε να δώσουν επαναληπτικές εξετάσεις στο Γυμνάσιο. Τα μαθήματα είχαν επιτυχία. Από τους 254 μαθητές και μαθήτριες που παρακολούθησαν τα μαθήματα στην Κομοτηνή και την Ξάνθη 205 πέτυχαν στις εξετάσεις και ξεκινούν με αισιοδοξία την επόμενη γυμνασιακή τάξη ή τη φοίτηση στο λύκειο (ποσοστό επιτυχίας 81%).
Επί 4 εβδομάδες (Ιούλιο και Αύγουστο) οι υπεύθυνοι και εμψυχωτές της δράσης του προγράμματος «Δημιουργικά Εργαστήρια Νέων» (ΔΕΝ) οργάνωσαν ημερήσιες κατασκηνώσεις στο Νέστο, στη Γαλάνη (Δήμος Τοπείρου και στην παραλία της Μέσης (Δήμος Κομοτηνής). Σε έναν πολύπλευρο εργαστηριακό χώρο, 222 παιδιά, έφηβοι και νέοι (181 της μειονότητας και 41 της πλειονότητας, 126 αγόρια και 96 κορίτσια) συνεργάστηκαν σε δημιουργικές δραστηριότητες με στόχους μαθησιακούς αλλά και ατομικής ανάπτυξης και κοινωνικοποίησης. Ζωγράφισαν, δημιούργησαν κατασκευές, θεατρικά έργα και τραγούδια, εξερεύνησαν μύθους, την ιστορία του τόπου, το χωριό της Γαλάνης, τα μονοπάτια του Νέστου, το φυσικό τοπίο, το ποτάμι και δημιούργησαν δεσμούς και φιλίες μεταξύ τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου